Din ce în ce mai multe bunuri virtuale se vând la preţuri exorbitante, aparent fără vreun motiv serios: recent, o firmă de investiții a plătit 2,4 milioane de dolari pe o parcelă de pământ virtual. Tokens.com, o firmă canadiană de investiţii, a anunţat că a achiziţionat 116 parcele de pământ virtual de la o companie numită Decentraland care se descrie a fi „prima lume virtuală deţinută de proprietari”.
Tokens.com a plătit 618.000 de MANA, un token de pe blockchain-ul Etherum, pe care Decentraland îl foloseşte ca monedă. Dacă tranzacţia ar fi convertită în dolari, deducem că firma a cheltuit 2.428.740 dolari, transformând-o în cea mai mare de acest tip făcută vreodată. Pentru această mega-investiţie, Tokens.com a obţinut 116 parcele virtuale care, împreună, fac cât un teren ceva mai mare decât unul de baseball.
Conform unor estimări, preţul mediu pe metru pătrat în SUA se plasează undeva la 123 de dolari, ceea ce înseamnă că echivalentul în lumea reală al acestei achiziţii ar fi fost de doar 750.000 dolari.
Toate acestea amintesc de lumile virtuale de odinioară, în special de Second Life, dar Decentraland refuză această comparaţie şi declară: „Spre deosebire de alte lumi virtuale precum Second Life, aceasta de faţă nu e controlată de o organizaţie centralizată sau de o companie”.
Și atunci, de ce să cumperi pământ în metavers, la un preţ mult mai mare ca în realitate? Compania spune că această parcelă va fi folosită pentru a expune, tot virtual, creaţiile celor mai mari branduri de modă şi retaileri americani.
Conform comunicatului de presă, aceste parcele nu sunt oarecare, ci sunt amplasate „în inima districtului Fashion din Decentraland şi vor fi dezvoltate pentru a facilita show-uri de modă şi de comerţ în interiorul explozivei industrii de modă digitale”.
Cu alte cuvinte: această parcelă de mărimea unui teren de baschet va fi transformată într-un mall digital, într-o perioadă în care mall-urile reale şi magazinele de retail americane se dezintegrează, în parte din cauza hegemoniei comerţului online instituită de pandemia de COVID-19.
Pe măsură ce marile branduri de modă îmbrăţişează, toate, trendul NFT, iar mega-designeri ca Gucci, Burberry sau Louis Vuitton îşi produc propriile bunuri non-fungibile, era doar o chestiune de timp până când cineva va pune pe picioare un district digital aglomerat de mall-uri care să expună ultimele creaţii din lumea modei.
De altfel, de curând, designerul canadian Nick Graham a creat o geacă aurie virtuală, pentru a sărbători primul pas pe Lună, care a fost vândută cu 20.000 de MANA pe o platformă de realitate virtuală 3D. Înseamnă 17.000 de dolari americani pentru acest obiect.