Cu un concept creat de web designerul Paul Budnitz, Ello este considerată reţeaua de socializare "anti-Facebook" şi se poziţionează ca o reţea cu un manifest şi cu o conştiinţă socială şi ca un loc fără publicitate, scrie The Guardian.
Înscrierea se face doar pe bază de invitaţie. Ar trebui să fie oarecum uşor de obţinut, poţi cere una sau poţi ruga un prieten care are cont să îţi trimită una, scrie Mediafax.
Ello este încă în faza de testare beta, are bug-uri de programare, dar atrage în continuare din ce în ce mai mulţi doritori. 31.000 de noi utilizatori au cerut să testeze versiunea beta în această săptămână. Joi, echipa din spatele Ello a trebuit să blocheze noile invitaţii pentru că nu mai puteau face faţă numărului de solicitări.
E o platformă de socializare cu un manifest: "Reţeaua ta de socializare e deţinută de companii. Fiecare lucru pe care îl postezi, fiecare prieten pe care ţi-l faci şi fiecare link pe care îl accesezi este urmărit, înregistrat şi transformat în informaţie. Agenţiile de publicitate cumpără datele tale ca să îţi arate mai multe reclame. Eşti produsul a ceea ce e cumpărat şi vândut.
Noi credem că există o cale mai bună. Credem în îndrăzneală. Credem în frumuseţe, simplitate şi transparenţă. Credem că oamenii care fac lucruri şi cei care le folosesc ar trebui să fie parteneri.
Credem într-o reţea de socializare care poate fi un instrument pentru crearea de posibilităţi. Nu unul de decepţie, nu de constrângere sau manipulare - ci un loc pentru conectare, creaţie şi sărbătorirea vieţii. Nu eşti un produs.”
Creativii din spatele reţelei Ello sunt designerul de biciclete Paul Budnitz, graphic designerii Berger & Föhr şi programatorii Mode Set.