Modificări importante anunțate la Facebook: se schimbă modul în care veți vedea postările

Data actualizării: Data publicării:
Mark Zuckerberg, buton like Facebook - Guliver GettyImages
Foto: Gulliver/Getty Images

Mark Zuckerberg anunţă o modificare de paradigmă a algoritmului care stabileşte ce tipuri de postări sunt afişate cu prioritate utilizatorilor Facebook, scrie News.ro.

Mark Zuckerberg, buton like Facebook - Guliver GettyImages
Foto: Gulliver/Getty Images

Mark Zuckerberg spune, într-o postare pe Facebook, bineînţeles, că reţeaua socială pe care o conduce va pune mai mult accent pe ceea ce numeşte interacţiunea socială semnificativă, în locul consumului pasiv de noutăţi.

După modificarea algoritmului de rankare, Facebook ar trebui să arate mai mult ca o comunitate, în care prietenii să discute mai multe teme de interes, decât ca un panou cu ştiri la care utilizatorii să privească pasiv.

Pe scurt, vor fi vizibile mult mai multe postări personale ale prietenilor, indiferent că este vorba de actualizări text, fotografii sau filmări. Zuckerberg este de părere că interacţiunea activă dintre prieteni, cum o numeşte, reprezintă viitorul pe termen lung pentru Facebook.

Pierzători vor fi publisherii, site-urile de ştiri şi diversele afaceri, care-şi vor vedea vizibilitatea şi conversiile prăbuşindu-se după modificarea de algoritm. Cel mai mult vor avea de pierdut entităţile care au investit resurse importante pentru generarea de conţinut care să creeze engagement pe Facebook.

Conceptul de „socializare activă, nu pasivă”, pe care Mark Zuckerberg îl repetă în anunţul său, înseamnă că tot ceea ce reprezintă conţinut public, inclusiv cel video, devine dintr-o dată mult mai puţin interesant pentru Facebook.

Într-o postare menită să completeze declaraţia lui Zuckerberg, vice-preşedintele Facebook, Adam Mosseri, spune că algoritmul va acorda mai multă importanţă postărilor care stârnesc discuţii între prieteni.

Mark Zuckerberg spune că se aşteaptă ca modificarea algoritmului de rankare să ducă la scăderea timpului pe care utilizatorii îl petrec pe Facebook, dar calitatea timpului petrecut va creşte.

Practic, prin această nouă modificare, Facebook alege prietenii în locul ştirilor. Alege să fie mai mult o reţea socială şi mai puţin o platformă de ştiri, ştiri care i-au dat atât de multă bătaie şi i-au atras atât de multe critici în ultima vreme.

Faptul că în ultimii ani conţinutul public de pe Facebook l-a depăşit pe cel postat de prieteni şi rude, spune Zuckerberg, a făcut ca reţeaua socială să se îndepărteze de la scopul ei iniţial şi anume conectarea utilizatorilor.

Modificarea algoritmului va avea loc treptat, pe parcursul următoarelor luni.

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ciocolata Dubai, luxul care ascunde un mare fâs-tic. Ingredientele surpriză care îi păcălesc pe consumatori
Digi FM
ALEGERI ÎN SUA 2024. Cine va controla Congresul
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Christian Bale, asul transformărilor, uimește din nou. Acum cu tatuaje și cicatrici pe față, în rolul lui...
Adevarul
Nazistul care s-a revoltat împotriva cruzimii. Povestea adevărată a lui Oskar Schindler, salvatorul evreilor
Newsweek
Care pensionari NU iau bani în plus la pensie la indexarea din 1 ianuarie? Știm ce meserie au avut
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Aricii din Europa, incluşi pe „lista roşie” cu specii „potenţial ameninţate cu dispariţia”. „Oamenii sunt cei...
Film Now
Samuel L. Jackson are o clauză specială în fiecare contract de film pe care-l semnează. Cerința actorului
UTV
Theo Rose a povestit ce s-a intamplat dupa despartirea de Alex Leonte. „Imi venea sa ies afara sa urlu”