Deși Apple nu riscă o cădere în anonimat, vânzările de tablete din ultimul an schițează o tendință descendentă în vânzările iPad-urilor.
Pierderile gigantului Apple sunt câștigurile celor de la Microsoft. În 2013, popularitatea tabletelor Microsoft Surface a crescut în detrimentul iPad-urilor, a căror cotă de piață a scăzut cu 10% față de 2012.
Marketwatch estimează că în patru ani Microsoft va acapara 10% din piața tabletelor. Apple va fi în continuare lider de piață, dar cu o dominație mai puțin evidentă.
Și totul se reduce la obișnuință. Microsoft Surface are un avantaj greu de egalat de Apple: include numeroase programe Windows pe care utilizatorii le folosesc de ani pe PC-uri și, cel mai important, rulează Microsoft Office.
Așa reușesc tabletele Microsoft să atragă un public din ce în ce mai larg, iar ținta este angajatul din sectorul business, obișnuit cu folosirea PC-ului.
Evoluția pe piată a tabletelor Apple iPad pare să urmeze destinul iPhone-urilor. Lansat în 2007, iPhone a fost atunci o adevărată senzație în lumea gadgeturilor. A impus un standard pe care rivalii l-au egalat cu greu. Au venit însă cu smartphone-uri similare, la prețuri mai mici, iar popularitatea iPhone-ului a fost treptat umbrită.
iPad a fost un produs revoluționar la rândul său. În 2010, Apple controla 85% din piața tabletelor, iar în acest moment cota de piață este sub 30%.