Președintele ANAF, Lucian Heiuș, a vorbit în exclusivitate pentru DIGITALIO despre pașii pentru digitalizarea instituției, dar și despre provocările pe care ANAF le are în perspectiva modernizări relației cu contribuabilii.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Potrivit șefului ANAF, instituția pe care o conduce trece printr-un „amplu proces de modernizare” care include și digitalizarea serviciilor oferite și a platformelor pe care ANAF le utilizează. Ținta este ca, în următorii trei ani curpinși în marja finanțărilor disponibile prin PNRR, dotările existente să fie duse la „un nivel superior”, susține Lucian Heiuș.
„În acești bani care sunt finanțați de UE prin PNRR avem atât platforme specifice cât și dotări cu echipamente tehnologice.
Putem să discutăm despre o mare platformă de analiză a riscurilor – Big Data, care va fi o bază foarte mare de informații din care vom putea să extragem și să identificăm acolo unde se produce evaziunea fiscală și să putem să ne direcționăm acțiunile către locurile în care se face marea evaziune fiscală.
Există și proiectul Sfera, care va însemna o gestionare mai bună a obligațiilor fiscale și prin care încercăm să aducem la nivel central toate bazele de date locale, să avem o imagine corectă și rapidă a obligațiilor pe care le au agenții economici, care ne ajută și pe noi, îi ajută și pe aceștia. (…)
Aceste transferuri de informații între contribuabili și ANAF să se facă într-un timp foarte rapid”, a declarat Lucian Heiuș.
Lucian Heiuș spune că vrea să dezvolte modul prin care transferul de informații dintre ANAF și agenții economici, în așa fel încât serviciile de informare a acestora de către instituție, pe de-o parte, dar și metodele de depunere a declarațiilor fiscale și de plată a impozitelor, pe de altă parte, să fie realizate cât mai optim și rapid cu putință.
„Vrem de asemenea ca SPV să fie dezvoltat, să aibă o nouă dinamică și o nouă fațetă de contact între noi și contribuabili. Vrem să dezvoltăm un schimb de informații permanent cu agenții economici. Să creștem serviciile de informare permanentă, de depunere cât mai ușoară a declarațiilor, de accesibilitate a plății impozitelor și taxelor”, a mai președintele ANAF.
Găsiți interviul integral pe Digitalio