Industria cinematografică de la Hollywood şi industria americană a jucăriilor au o relaţie foarte strânsă. Şi îşi influenţează reciproc vânzările. Încasările producătorului de figurine Hasbro au crescut cu 25% în trimestrul al doilea datorită jucăriilor vândute sub licenţele filmelor Jurassic World şi Star Wars. Cel de-al şaptelea episod din seria Războiul Stelelor nici măcar nu a fost lansat şi deja a început să genereze bani.
Stephanie Wissink, analist: „O cotă de piaţă din ce în ce mai mare se duce spre colecţia de mărci a celor de la Hasbro şi cred că îi ajută să aibă parteneriate mari în industria media”.
Dar industria cinematografică şi cea a jucăriilor nu au doar afaceri comune. Au şi probleme comune. Răspândirea Internetului a permis piratarea filmelor, iar apariţia imprimanentelor 3D permite şi piratarea jucăriilor.
După ce a apărut primul trailer al noului Star Wars, pe internet au apărut fişierele care le permit posesorilor de imprimante 3D să reproducă acasă armele din film. Drepturile asupra designului aparţin studioului producător, Disney în cazul Star Wars, iar companiile de jucării le pot folosi doar pe baza unor licenţe scumpe.
Prin urmare, atunci când este piratată figurina unui personaj sau replica unei arme dintr-un film, sunt afectate atât încasările producătorilor de jucării, cât şi cele ale studiourilor cinematografice.
Pe lângă Hasbro, un alt producător care se teme de pirateria imprimantelor 3D este Lego. Cuburile sale pot fi copiate foarte uşor. Iar unele companii încearcă să se adapteze. Se gândesc să vândă, pe lângă jucării gata fabricate, şi fişiere care să le permită clienţilor să îşi producă singuri acasă jucăriile cu ajutorul imprimantelor.