Serviciul de hărţi este pe cale să devină următoarea cea mai mare maşină de bani a gigantului Google. Compania vrea să faciliteze modul în care agenţiile de publicitate ajung la utilizatorii Maps. Google a devenit cea mai profitabilă companie de internet din toată lumea tocmai pe spatele publicităţii din motorul de căutare. Acum, intenţionează să transforme un alt serviciu web popular într-o adevărată mașină de bani, bazată pe publicitate.
Google Maps este un serviciu indispensabil pentru mai mult de un miliard de oameni din întreaga lume. De când a fost lansat, în urmă cu 14 ani, acesta a fost în mare parte gratuit şi, cel mai important, protejat de reclame. Acum, Google este pe cale să îl transforme cu totul.
Într-o perioadă în care publicitatea ne bombardează la fiecare pas, iar toate mişcările noastre sunt reţinute pentru a primi reclame personalizate, Maps este ţinta perfectă a agenţiilor de publicitate. Iar Google deschide larg uşile.
Gigantul de internet facilitează modalităţile prin care agenţiile de publicitate pot ajunge la utilizatori, în timp ce creşte preţurile pentru unele companii care utilizează tehnologia de bază. Aplicaţia începe să pună accent şi să scoată în faţă în special locaţiile sponsorizate, dar şi să afişeze contra cost liste suplimentare, când oamenii caută benzinării, cafenele sau alte companii din apropiere, potrivit unor surse interne citate de Bloomberg.
În căutare de profit maximizat
Exploatarea financiară a motorului de căutare de către Google este încă extrem de profitabilă şi în creştere. Însă acest lucru nu poate dura veşnic. Asta, pentru că Google a început să abuzeze de publicitate într-un mod obsesiv şi deranjant pentru utilizator. Cum în motorul de căutare nu a mai rămas foarte mult loc pentru spoturi comerciale, în toate căutările fiind îngrămădite până la refuz anunţuri publicitare, Maps începe să arate ca un teritoriu virgin, care are potenţialul să genereze sume uriaşe pentru Google din reclame.
Există însă şi mari şanse ca această iniţiativă să ducă Google către blocaje legate de practici anticoncurenţiale. Europa a pedepsit deja compania pentru încălcarea legii concurenţei şi există cereri în creştere în Statele Unite pentru reglemenatarea acţiunilor Google în ceea ce priveşte colectarea de date, a standardelor de confidenţialitate şi în final a afacerii cu publicitate. Intenţia de a stoarce mai mulţi bani din Maps, un serviciu folosit de milioane de oameni, ar putea arunca Google şi mai mult în atenţia autorităţilor.
Împreună cu datele colectate din alte servicii, Google ştie deja unde locuim, unde muncim, locurile pe care le frecventăm şi toate interesele noastre. De vara trecută, ghidul vocal din aplicaţia Maps a început să menţioneze nume de companii cunoscute care sunt deja mari cumpărători de publicitate de la Google. În loc să dea ca reper o stradă, Maps te direcţionează acum spre anumite companii. Spre cele care plătesc pentru publicitate.
Compania speră că adăugarea mai multor date despre locații și companii în serviciul Maps va determina oamenii să petreacă mai mult timp în aplicaţie. Ceea ce va aduce, evident, profit companiei.