Din cauza concurenţei Youtube, încasările industriei muzicale scad într-o perioadă în care consumul de muzică este mai mare ca oricând. Comisia Europeană va începe o evaluare a legislaţiei drepturilor de autor în lunile următoare. Dar, până să ajungă la Youtube, anchetează activitatea Google şi se pregăteşte să acuze compania, pentru a treia oară, de încălcarea liberei concurenţe, spun surse citate atât de Wall Street Journal cât şi de Bloomberg. Iar acest nou dosar ar putea lovi în cea mai importanta afacere a gigantului american, cea a publicităţii online.
Anul trecut, vânzările de spaţiu publicitar le-au adus celor de la Google 90% din încasările globale de 75 de miliarde de dolari. Comisia Europeană verifică acum dacă nu cumva Google îi împiedică pe posesorii de site-uri să difuzeze reclame distribuite şi de alte servicii de publicitate online. În acelaşi timp, verifică dacă firmele care îşi fac publicitate au posibilitatea să treacă oricând vor de la un serviciu de reclame online la altul.
O anchetă asemănătoare au derulat şi autorităţile americane. Însă cazul a fost închis în 2013 după ce Google a renunţat la restricţiile pe care le impunea companiilor care voiau să coordoneze campaniile publicitare pe mai multe site-uri şi platforme.
În Europa, celelalte două anchete ale autorităţilor de la Bruxelles vizează atât motorul de căutare Google cât şi sistemul de operare Android. Compania a fost pusă sub acuzare formală în ambele dosare şi risca amenzi de câteva miliarde de euro dacă va fi găsită vinovată.