Facebook intră pe piața dispozitivelor inteligente
Data publicării:
Facebook ar putea intra anul acesta în rândul giganţilor din domeniul tehnologiei care au în portofoliu dispozitive inteligente.
Google, Apple, Amazon şi alţii oferă spre vânzare cel puţin un tip de difuzor inteligent. Utilitatea pe care utilizatorii o apreciază şi care vine din informaţiile şi comunicarea pe care un astfel de dispozitiv le poate oferi într-un mod simplu este cuplată de cealaltă parte cu plusul de informaţii despre utilizatori pe care producătorul le obţine şi pe care le poate folosi pentru targetarea cât mai eficientă a reclamelor. De aceea, Facebook, care este unul dintre cei mai mari devoratori de date personale, nu putea lipsi din această nişă.
Conform unor surse apropiate companiei, citate de mai multe publicaţii din Statele Unite şi Taiwan, Facebook va lansa anul acesta, cel mai probabil în luna iulie, două difuzoare inteligente. Dispozitivele au numele de cod „Aloha” şi „Fiona”, nume pe care nu este obligatoriu să le poarte şi după lansarea oficială. Acestea nu vor semăna din punct de vedere al opțiunilor a modului de utilizare.
Prima dintre ele, va avea un touchscreen de 15 inci, ceea înseamnă ca va fi destul de mare şi de grea. În afara comenzilor date prin intermediul ecranului, aceasta va fi dotată, bineînţeles, cu funcţii sociale care integrează aplicaţiile Facebook şi Facebook Messenger. De asemenea, probabil ca diferenţiator care să încerce să justifice un preţ mai mare, „Aloha” va dispune de tehnologie de recunoaştere facială şi vocală pentru securizarea dispozitivului. Prin prisma ecranului mare, o presupunere fondată ar fi faptul că acest difuzor va facilita convorbirile video prin intermediul Facebook Messenger.
Despre „Fiona”, difuzorul mai mic, nu există foarte multe informaţii. Se pare că acesta că nu va fi dotat cu un ecran, urmând să funcţioneze pe baza comenzilor vocale, cu ajutorul unui asistent vocal precum Siri sau Alexa.