Facebook a umflat datele despre consumul de reclame al utilizatorilor timp de doi ani de zile.
Wall Street Journal arată că Publicis Media, care a dat anul trecut 77 de milioane de dolari pentru ca reţeaua să-i publice reclamele, a fost anunţat de Facebook că statisticile de consum au fost exagerate cu cel puţin 60 de procente. Asta pentru că la calcularea duratei medii de vizionare a unui clip erau excluşi cei care se uitau mai puţin de 3 secunde. Practic nu au fost luaţi în considerare utilizatorii care închideau reclama imediat şi cu o medie exagerată în faţă, companiile erau făcute să creadă că succesul spoturilor lor e mult mai mare.
Facebook a încasat 5,2 miliarde de dolari doar între aprilie şi iunie de pe urma vânzării de reclame, dar acum anunţă că schimbă metoda de calcul a consumului. Însă pentru publicitari şi pentru companiile media semnele de întrebare vor persista, fiindcă nici Facebook nici Google nu accepta ca datele lor să fie verificate de terţi.