Când liga de fotbal din Japonia, lovită de coronavirus, va reveni în cele din urmă în câteva săptămâni, tribunele vor fi goale, iar suporterii vor putea să urmărească meciurile online sau la televizor. Însă, o nouă aplicație pentru smartphone ar putea să readucă pe stadioane atmosfera dinainte de pandemie, notează The Guardian.
Aplicația este dezvoltată de compania japoneză Yamaha și permite fanilor care urmăresc meciul la televizor sau online să încurajeze jucătorii favoriți sau să pună presiune pe adversari, totul prin intermediul telefoanelor mobile. Sistemul „Remote Cheerer” va reda în timp real vocile suporterilor în sistemul de sonorizare al stadionului.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Într-un test recent, utilizatorii din mai multe locații îndepărtate au ales dintr-o serie de opțiuni ale aplicației și și-au trimis urale, aplauze, cântări și huiduieli care s-au auzit pe Stadionul Shopaoka de 50.000 de locuri, prin intermediul a 58 de boxe instalate printre locurile goale.
Aplicația nu permite, deocamdată, fanilor să pună la îndoială deciziile arbitrilor.
„Sistemul a demonstrat capacitatea de a crea o atmosferă electrizantă, similară cu cea a unui meci real”, au declarat reprezentanții Yamaha.
Yamaha a spus că va îmbunătăți aplicația astfel încât să poată fi utilizată la cât mai multe evenimente sportive desfășurate în spatele ușilor închise sau cu un număr limitat de spectatori.
În Coreea de Sud, echipa de fotbal FC Seul a fost în mijlocul unui scandal după ce a pus în tribune păpuși gonflabile pentru a imita spectatorii. Pentru că jucătorii evoluează pe stadioane goale, anumite echipe au încercat să creeze o atmosferă festivă. Astfel, au pus în tribune bannere uriașe, fotografii cu suporteri sau chiar legume.
Campionatul de fotbal din Japonia, J-League, este de așteptat să se reia la sfârșitul lunii iunie sau la începutul lunii iulie.
Editor: Robert Kiss