Chromebook-ul lansat săptămâna aceasta este un model HP de 11,6 inchi, susținut de un procesor Celeron N2840 dual-core la 2,1 GHz și 2 GB memorie RAM. Are un port USB 2.0 și unul USB 3.0, un port HDMI, cititor de carduri SD, autonomie de vreo 8 ore, iar stocarea internă este de doar 16 GB. Vrei spațiu mai mult? Primești 100 GB în Google Drive pentru 2 ani. Modelul are webcam, bluetooth, wireless și poți conecta un modem USB la el, că include drivere direct în OS. Are 20 mm grosime și cântărește 1,2 kg.
Notebook în traducere liberă înseamnă caiet de notite. Numele device-ului are bineînteles legătura cu forma sa de caiet sau de carte care se deschide. Însă și în cadrul notebook-urilor mai sunt câteva categorii separate de device-uri.
Un chromebook spre exemplu este un computer ușor care rulează sistemul de operare dezvoltat de Google numit Chrome OS. Aceste device-uri iși propun să vină cu o alternativă ieftină de notebook pentru consumatori. Aceste device-uri sunt foarte bune pentru task-uri de productivitate simple cum ar fi scrisul de mailuri, realizarea prezentărilor sau a documentelor excel, precum și urmărit seriale sau jocuri direct în browser. Prețul unui astfel de device începe de la 90 de euro și poate ajunge până la 400 de euro pentru modelele mai performante.
La polul opus al pietei se afla Ultrabook-urile care sunt device-uri high-end ce încorporează procesoare Intel. Acestea sunt adesea foarte performante și în același timp ușoare și elegante. Ele sunt adesea limitate de anumite standarde de grosime și viața minimă a bateriei și în interior se regăsesc procesoare Intel de putere redusă. Ele costă între 800 și 2000 de euro și sunt fabricate de o varietate de producători.
Dar dacă tot vorbim despre device-uri care se termina în Book este posibil să fi auzit și de Powerbook-uri și MacBook-uri. Acestea nu sunt categorii separate de device-uri ci subbranduri ale unor producători în speță Hp și Apple. Astfel PowerBook-urile similar ThinkPad-urilor produse de Lenovo sunt un nume oferit de Hp pentru gama sa de laptopuri care se adresează segmentului business. În același mod Macbook-urile reprezintă numele dat de Apple laptopurilor sale.
Ce succes poate avea un astfel de device pe piața românească, aflați de la Elisabeta Moraru, Industry Manager Google, în video de mai jos.