Atunci când vine vorba de fotografiile de profil, cei mai mulţi utilizatori de Facebook sau Instagram optează pentru imaginile de tip selfie. Cele mai apreciate sunt, însă, fotografiile de grup.
Potrivit specialiştilor în social media, poza ne reprezintă cel mai bine pe reţelele de socializare este cea de profil. Foarte puţini dintre noi o aleg, însă, cu atenţie.
Anca Dumitrescu, prezentatoare "Digimatinal": „Fotografia mea de profil, de pe Facebook, este aleasă, recunosc, la ora cinci dimineaţa, înainte de Matinal. Când inspiraţia este, cu acordul lui Cătălin. Eram amândoi în redacţie, căutam eu o fotografie de profil. Mi-am ales una dintre fotografiile pe care le aveam pe telefon şi Cătălin a zis da, poţi să o pui. Aşa că am acordul lui.”
Cătălin Petre, prezentator "Digimatinal": „Este ca o carte de vizită până la urmă pentru că este imaginea care te captează atunci când intri pe un profil, pe Facebook... şi pentru că eu am doar Facebook trebuie să fiu impecabil.”
Chiar şi vedetele internaţionale îşi aleg fotografiile de profil cu mare atenţie. În cazul lor, potretul este cel mai des utilizat.
Cristian Florea, consultant social media: „Cred că ar trebui să fie profesionistă, adică să fie o fotografie de calitate făcută cu cu aparat bun şi să fii într-un cadru ok, potrivit ţie, un cadru în care să te regăseşti.”
Imaginile care ridică, însă, cele mai multe semne de întrebare sunt cele cu peisaje sau animale.
Cristian Florea, consultant social media: „Când e o fotografie cu un căţel la fotografia de profil nu ştiu dacă ai încredere că omul respectiv ar putea să aibă informaţii importante de distribuit.”
Cristian China Birta, consultant social media: „Dacă eşti super profesionist, adică lucrezi într-un domeniu care implică social media. Faptul că nu îţi pui fotografia ta acolo implică cumva faptul că nu-ti asumi ce faci, că nu crezi cu adevărat în ceea ce faci.”
Cei mai mulţi îşi aleg fotografia de profil după un singur criteriu: să arate cât mai bine în ea. Totul este să îi reprezinte şi să fie un semn distinct pe pagina de Facebook cât mai mult timp.