Membrii consiliului director al Yahoo se vor întruni de mai multe ori în următoarele trei zile. Potrivit unor surse citate de Wall Street Journal conducerea companiei ar putea decide atât vânzarea afacerilor de bază cât şi vânzarea participaţiei pe care Yahoo o deţine la Alibaba.
Valoarea serviciilor online furnizate de Yahoo a scăzut constant în ultimii an şi a ajuns la doar 3,9 miliarde de dolari, potrivit unei estimări făcute în octombrie. În schimb acţiunile pe care Yahoo le deţine în Asia sunt de zece ori mai valoroase. Compania are o participaţie de 32 de miliarde de dolari la gigantul chinez al comerţului, Alibaba şi o participaţie de 8 miliarde şi jumătate la portalul Yahoo Japonia, pe care l-a înfiinţat în alianţă cu SoftBank.
Fără investiţiile bune pe care le-a făcut în Asia, Yahoo ar fi fost în prezent o companie mult mai mică în condiţiile în care la finalul anilor '90 yahoo.com devenise cel mai popular portal de pe internet. La fel de populare deveniseră şi serviciile de mail şi de messenger ale companiei. Însă Yahoo nu a reuşit să facă faţă concurenţei cu Google şi Facebook. Numită în 2012 pe postul de director general, Marissa Mayer nu a reuşit să oprească declinul afacerilor.
În ultima perioadă a încercat să transforme Yahoo dintr-o companie IT într-una media, care transmite online seriale şi meciuri de fotbal american. A pus de asemenea mai mult accent pe aplicaţiile mobile şi a încercat să schimbe întreaga filosofie internă a companiei.
Marissa Mayer, directorul general Yahoo: „Slujba ta, ca director, este să asculți echipa, să stabilești un drum, să asculți echipa și apoi să îi eliberezi calea, astfel încât sa alerge pe acest drum cât mai rapid”.
Dacă va alege să vândă atât afacerile de bază, cât și participația deținută la Alibaba, Yahoo va avea la dispoziție peste 30 de miliarde de dolari pentru alegerea unui nou drum. Ar fi în aceeași situație în care se află și Nokia după ce și-a vândut divizia producătoare de telefoane. Dacă Marissa Mayer își va păstra funcția, Yahoo ar putea deveni și mai mult o companie distribuitoare și producătoare de conținut precum Netflix.
Însă găsirea unui cumpărător pentru serviciile online nu va fi ușoară deși ar putea exista fonduri de investiții interesate să le preia. În plus, în cazul unei vânzări a afacerilor de bază, rămâne de văzut cine va putea folosi în continuare numele Yahoo, una dintre mărcile cu vechime din Silicon Valley.