Iar odată cu aceste milioane de locuri de muncă, la bugetul Uniunii Europene s-ar putea strânge multe miliarde de euro în plus. Sunt calcule care arată că Europa se poate impune pe piaţa digitală în faţa Americii.
În prezent, în industria aplicațiilor din Europa lucrează 1,8 milioane de persoane, dintre care un milion sunt dezvoltatorii, iar restul se ocupă de marketing și de funcțiile de suport.
Majoritatea posturilor create în această industrie asigură salarii medii care generează venituri de 17 miliarde de euro anual.
Până în 2018, sectorul ar putea ajunge la 4,8 milioane de locuri de muncă și la o contribuție de 63 de miliarde de euro la bugetul comunitar. Este o ascensiune explozivă față de acum câțiva ani.
„Acum cinci ani, piaţa aplicaţiilor nu exista. Nimeni nu avea un telefon inteligent sau o tabletă. Credem că este vorba doar despre jocuri, despre ceva pentru adolescenţi. Dar este o piaţă foarte, foarte reală în termeni economici”, spune Ryan Heath, purtător de cuvânt la Comisia Europeană.
Anul trecut, publicitarii europeni au cheltuit 6 miliarde de euro pe aplicațiile mobile. În patru ani de acum înainte, cheltuielile vor crește de peste trei ori, estimează Comisia Europeană.
Țările nordice sunt cele care s-au impus cel mai mult pe piață. Jocul Angry Birds, creat de finlandezii de la Rovio, a devenit cea mai populara aplicație descărcată pe iPhone. Iar popularitatea s-a tradus prin încasări de peste 150 de milioane de euro pe an.
Germanii, francezii și spaniolii au și ei o industrie a aplicațiilor în plina creotere. În România, piața este mult mai restrânsă și face parte din piața mare IT&C, evaluată la 10 miliarde de euro.
Chiar daca pare o joacă, o aplicație care sa genereze venituri serioase presupune o investiție inițială de mii de euro.
Dar succesul este bine răsplătit. Anul trecut, dezvoltatorii europeni de aplicații au câștigat 11,5 miliarde de euro. În urmatorii patru ani, încasările lor s-ar putea ridica la 50 de miliarde de euro.