BUSINESS CLUB. Profeții internetului s-au înșelat

Data publicării:
Computer concurs-Mfax
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

La începuturile sale, internetul era un concept pe care publicul larg se străduia să îl înţeleagă. Însă cei care i-au văzut potenţialul s-au grăbit să spună că această reţea globală de comunicaţii va pune capăt dominaţiei marilor companii. Până la urmă nu a fost aşa. Internetul nu a distrus corporaţiile, ci pur şi simplu a facilitat apariţia unor corporaţii noi, precum Google sau Facebook, care controlează internetul.

După ce marile companii au dat semne că nu mor prea uşor, s-a spus că afacerile lor vor fi complet transformate de internet, că nu va mai conta deloc locaţia unui magazin fiindcă totul se va cumpăra online indiferent din ce capat al lumii sunt vânzătorii şi cumpărătorii.

O analiză a „The Economist” aminteşte cum se prezicea că magazinele fizice urmau să fie total înlocuite cu cele online.

Azi însă se vede exact tendinţa opusă. Marii comercianţi de pe internet descoperă importanţa proximităţii geografice.

Până şi site-ul Amazon, unul dintre pionierii comerţului on-line, a decis să îşi deschidă un magazin fizic în New York.

Companiile încearcă să îşi mărească vizibilitatea în ambele medii pentru a ajunge la cât mai mulţi clienţi, pe internet sunt doar o parte din eforturile lor de marketing. Promovarea produselor nu se face exclusiv online cum se prognoza înainte. Şi chiar şi pe internet locaţia e vitală.

Un studiu Harvard a aratat că majoritatea consumatorilor sunt mai înclinaţi să viteze site-uri locale sau naţionale. Dacă distanţa dintre companie şi client creşte cu 1%, şansele ca un site să fie vizitat de acel client scad cu 2%, arată cercetătorii.

Un mare comerciant de îmbrăcăminte din statele unite a descoperit că locaţia e importantă chiar la nivel de cartier, nu doar de ţară. Analiza vânzărilor sale a aratat că magazinul e mult mai popular în unele cartiere decât în altele.

Explicaţia e că o mare parte a promovării nu era făcută de companie pe internet, ci de clienţii mulţumiţi care recomandă platforma prietenilor şi vecinilor.

Telefoanele inteligente regionalizează şi mai tare comerţul online - consumatorii le folosesc pentru a găsi promoţii în magazinele locale şi pot trimite ofertele mai departe, către cunoscuţi.

Modul real de utilizare e foarte departe de ideea că tehnologia va însemna o globalizare totală a comerţului. Pentru companii, lumea reală şi cea virtuală nu se exclud, sunt doar complementare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Secretul ciudat al lui Iohannis, dezvăluit de prieteni! Motivul pentru care nu mai iese din casă, ce face...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
De ce nu merge tatăl lui Theo Rose la concertele ei. Artista a rupt tăcerea: „Succesul e copleșitor!”
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Obiceiurile europene legate de duș care îi șochează pe americani. Unul din ele privește spălatul zilnic
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Lara Flynn Boyle, actrița din „Twin Peaks”, împlineşte 55 de ani. Povestea fostei iubite a lui Jack Nicholson
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa