BUSINESS CLUB. Profeții internetului s-au înșelat

Data publicării:
Computer concurs-Mfax

La începuturile sale, internetul era un concept pe care publicul larg se străduia să îl înţeleagă. Însă cei care i-au văzut potenţialul s-au grăbit să spună că această reţea globală de comunicaţii va pune capăt dominaţiei marilor companii. Până la urmă nu a fost aşa. Internetul nu a distrus corporaţiile, ci pur şi simplu a facilitat apariţia unor corporaţii noi, precum Google sau Facebook, care controlează internetul.

După ce marile companii au dat semne că nu mor prea uşor, s-a spus că afacerile lor vor fi complet transformate de internet, că nu va mai conta deloc locaţia unui magazin fiindcă totul se va cumpăra online indiferent din ce capat al lumii sunt vânzătorii şi cumpărătorii.

O analiză a „The Economist” aminteşte cum se prezicea că magazinele fizice urmau să fie total înlocuite cu cele online.

Azi însă se vede exact tendinţa opusă. Marii comercianţi de pe internet descoperă importanţa proximităţii geografice.

Până şi site-ul Amazon, unul dintre pionierii comerţului on-line, a decis să îşi deschidă un magazin fizic în New York.

Companiile încearcă să îşi mărească vizibilitatea în ambele medii pentru a ajunge la cât mai mulţi clienţi, pe internet sunt doar o parte din eforturile lor de marketing. Promovarea produselor nu se face exclusiv online cum se prognoza înainte. Şi chiar şi pe internet locaţia e vitală.

Un studiu Harvard a aratat că majoritatea consumatorilor sunt mai înclinaţi să viteze site-uri locale sau naţionale. Dacă distanţa dintre companie şi client creşte cu 1%, şansele ca un site să fie vizitat de acel client scad cu 2%, arată cercetătorii.

Un mare comerciant de îmbrăcăminte din statele unite a descoperit că locaţia e importantă chiar la nivel de cartier, nu doar de ţară. Analiza vânzărilor sale a aratat că magazinul e mult mai popular în unele cartiere decât în altele.

Explicaţia e că o mare parte a promovării nu era făcută de companie pe internet, ci de clienţii mulţumiţi care recomandă platforma prietenilor şi vecinilor.

Telefoanele inteligente regionalizează şi mai tare comerţul online - consumatorii le folosesc pentru a găsi promoţii în magazinele locale şi pot trimite ofertele mai departe, către cunoscuţi.

Modul real de utilizare e foarte departe de ideea că tehnologia va însemna o globalizare totală a comerţului. Pentru companii, lumea reală şi cea virtuală nu se exclud, sunt doar complementare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce nu s-au mai întors oamenii azi pe Lună, deși acum peste 50 de ani s-a putut: adevărul din spatele...
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu, reacție după ce Silviu Prigoană a fost înmormântat în secret: „Sunt în stare de șoc!”
Pro FM
Iubita lui Julio Iglesias Jr., trup de zeiță într-o rochie scurtă, cu un decolteu imposibil de ignorat. Fanii...
Film Now
Ellen Pompeo, pe străzile din LA, într-o zi obișnuită, când nu îmbracă uniforma medicală în serialul „Grey's...
Adevarul
Ce trebuie să știm despre pornirea motorului în sezonul rece. Sfaturi esențiale pentru șoferi de la Titi Aur
Newsweek
400.000 pensionari iau 1.800 lei în plus la PENSIE în decembrie. Ministrul muncii zice cine ia banii
Digi FM
Ce face acum Adrian Țuțu, primul câștigător "Românii au talent", la 13 ani de când lua premiul de 120.000 de...
protest lituania
Proteste în Lituania după alianța social-democraților cu un partid condus de un politician judecat pentru...
Digi Animal World
Ce fel de stăpân de câine ești? Oameni de știință au descoperit trei categorii de proprietari
Film Now
Cum a reacționat Dwayne „The Rock” Johnson când o femeie i-a spus că are cancer în stadiu terminal. Imaginile...
UTV
Celine Dion si Jennifer Lopez au stralucit pe scena show-ului aniversar Elie Saab in Arabia Saudita – 45 de...