Două studii separate, unul realizat în 2012, altul realizat anul trecut, arată că 80% dintre reclamele difuzate pe internet sunt ignorate de public. Compania americana Gameit crede că, dacă reclama vine la pachet cu recompense, atunci atenția publicului este garantată.
Cei de la Gameit au lansat o aplicație mobilă care transformă reclamele în jocuri cu premii. Utilizatorii trebuie să urmărească, mai întâi, o reclamă video cu un anumit produs. Apoi trebuie să răspundă la mai multe întrebări. Cine are cele mai multe răspunsuri corecte câștigă acel produs. Cei aflați pe următoarele locuri în clasament pot primi reduceri.
Este un sistem asemănător cu cel pe care deja îl folosesc anumiți dezvoltatori de jocuri pentru telefonul mobil. Cei care acceptă să urmărească anumite reclame sunt recompensați cu bani virtuali, pe care îi pot folosi doar în joc.
Cei de la Gameit au dus, însă, sistemul mai departe și vor să convingă cât mai multe companii să-și promoveze produsele oferindu-le ca premii.
Gameit a anunțat că a primit o finanțare de 1,6 milioane de dolari pentru dezvoltarea aplicației sale de publicitate sub formă de jocuri. În faza de teste a atras 10.000 de utilizatori unici, care au beneficiat de premii și reduceri.
Însă adevăratul test al acestui sistem de promovare va fi creșterea sa în dimensiuni. Cu cât numărul jucătorilor va fi mai mare, cu atât șansele lor de a câștiga un produs va fi mai mic. Așa că ar putea să scadă interesul reclamelor sub formă de jocuri.
În același timp, interesul va fi crescut doar pentru produsele pe care publicul deja le cunoaște, deci care au fost deja promovate de reclamele convenționale.
Micilor companii le va fi în continuare greu să se promoveze câtă vreme produsele lor nu sunt suficient de cunoscute cât să îi încurajeze pe jucătorii de pe Gameit sa lupte pentu ele.