Din cele 2,9 miliarde de dolari pe care Lenovo le va oferi ca să cumpere Motorola de la Google, 750 de milioane vor veni sub formă de acţiuni. Mai exact, în urma acestei tranzacţii, Google va deţine 6% din Lenovo.
Va avea o participaţie asemănătoare cu cea a preşedintelui companiei, Yang Yuanqing.
Pentru Google, această intrare în acţionariatul Lenovo este un pariu. Unul ieftin, dealtfel, având în vedere că americanii primesc acţiunile în schimbul unei divizii Motorola de care oricum voiau să scape.
Pentru Lenovo, intrarea Google în acţionariat, este o nouă lovitură de imagine. Dar şi o responsabilitate sportită.
Chinezii trebuie să confirme aşteptările americanilor şi ale pieţei. Trebuie să se transforme dintr-o companie care vinde bine calculatoare într-un veritabil gigant IT.
Şi, în acest moment, Lenovo are cu ce să facă performanţă. A cumpărat divizia de servere şi cea de calculatoare a IBM, va cumpăra Motorola şi, ar putea să cumpere şi o parte din divizia de laptopuri a japonezilor de la Sony.
Totuşi, Lenovo nu va avea o misiune uşoară. Va trebui să muncească extrem de mult ca să readucă Motorola pe profit, mai ales în condiţiile în care o mare parte dintre brevetele tehnologice ale companiei vor rămâne la Google.
Lenovo mizează foarte mult şi pe cloud computing şi noua generaţie de servicii on-line. Este un segment de piaţă pe care Microsoft are deja o prezenţă agresivă şi pe care se va concentra şi mai tare de când directorul executiv Steve Ballmer a fost înlocuit de Satya Nadella, fostul şef al diviziei de cloud computing.
Aşadar, viitorul Lenovo va depinde foarte mult de modul în care va face faţă concurenţei.