Unul dintre coordonatorii volumului „România noului val”, Bogdan Gavrilă, voluntar la Centrul de Resurse pentru Societatea Civilă, a declarat miercuri, la dezbaterea cu tinerii de la Universitatea „Petru Maior” din Târgu Mureș, că în mediul digital clienții dictează tipul de conținut și că tot ce caută un client pe internet ajunge să îl definească, întrucât pe baza căutărilor sale i se va forma profilul electronic, notează Agerpres.
„Un politician mi-a spus că pe Facebook sunt numai manele și femei (...) E foarte important ceea ce citești și e foarte important că și acum inclusiv conținutul reclamelor pe media ajunge să se contureze în funcție de profilul vostru. Deci site-urile și știrile vor fi livrate în funcție de interesul fiecăruia dintre voi. Și asta în funcție de ce dați like, ce căutați pe Google, de prietenii voștri și de valoarea prietenilor voștri. Dacă vă înconjurați de oameni care ascultă manele și merg în cluburi de streaptease, sunt șanse foarte mari să aveți numai asta în feed. De asta vă încurajez să vă întâlniți cu oameni care au interese deosebite, să fiți conectați cu ei și să nu ajungeți la aceeași mentalitate pe care a avut-o politicianul acela, care a venit la modul tradițional că dacă pe TV se livrează știri și manele la toată lumea, înseamnă că pe Facebook se livrează același lucru la toată lumea. Deci el a transpus modelul TV la Facebook. Acele lucruri sunt stocate și se formează un profil electronic, deci tot ce căutați ajunge să vă definească”, a arătat Bogdan Gavrilă.
Acesta le-a spus tinerilor că există o dezbatere în SUA despre aceste date și dacă guvernele ar trebui să le stocheze și să managerieze aceste baze de date sau dacă o serie de companii, cum este Google, să fie proprietarele datelor pe care clienții le caută. „Deci tot ce faceți în mediul digital lasă o urmă și se conturează un profil. Acum profilul acesta se numește profil socio-demografic”, a precizat Gavrilă.