Tim Cook, preşedinte Apple: „Ceasul Apple este cel mai personal dispozitiv pe care l-am lansat până acum. Nu doar că îl porţi la tine, îl porţi pe tine.”
La nivelul funcţiilor, nu sunt mari diferenţe faţă de alte ceasuri inteligente de pe piaţă: poţi trimite mailuri, poţi răspunde la sms-uri şi apeluri sau îţi poţi plăti facturile. Dar marile inovaţii sunt la nivelul construcţiei, materialelor şi designului: „Am vrut să ne potrivim la cât mai multe stiluri personale. Pentru Apple Watch Edition, folosim un metal luxos special: aur solid de 18 karate. Folosim atât aur galben cât şi roz. Fiecare este un aliaj special, gândit să fie nu numai frumos, cât şi de două ori mai dur decât aurul normal.”
Primele reacţii după Lansarea Apple Watch au fost pozitive. Unii analiştii din domeniu cred că aşa cum primul iPhone a adus computerul în buzunar, acest ceas va aduce iPhone-ul pe încheietură.
„Cumpărăm ceasuri nu numai să ştim timpul, le cumpărăm deoarece vrem ca oamenii să le observe”, a spus Lance Ulanoff, corespondent-şef Mashable.
„Ţineţi minte că acesta este un Apple. Pentru un client Apple, asta face diferenţa”, a adăugat James McQuivez, analist financiar.
Vânzările Apple Watch vor începe pe 24 aprilie iar listele pentru pre-comenzi se deschid pe 10 aprilie.
(Foto © Guliver/GettyImages)
Tot ce trebuie să știți despre Apple Watch
Ceasul are o faţă care poate fi personalizată şi o baterie cu o durată de funcționare de 18 ore, în condiţii normale de utilizare.
Ceasul va putea fi precomandat din 10 aprilie şi va ajunge la cumpărătorii din nouă ţări pe 24 aprilie.
Dispozitivul va avea două dimensiuni, cu un model Sport cu prețuri de 349 de dolari şi 399 de dolari, în timp ce versiunea mijloc de gama va avea un preț care pornește de la 549 de dolari.
Prețul versiunii high-end a Apple Watch porneşte de la 10.000 de dolari, informează Mediafax.
Prin dispozitivul smartwatch, Tim Cook aduce Apple într-o nouă categorie de produse, prin care vrea să atragă mai mult utilizatorii în universul digital al companiei.
Ca dispozitiv de monitorizare a sănătății și a performanțelor de fitness, ceasul deschide noi posibilități în industria sănătății și crește totodată numărul de aparate care funcționează cu Apple Pay, noul sistem de plăți mobile al companiei.
Pentru a putea funcționa pe deplin, Apple Watch, care este prevăzut cu un ecran tactil color, trebuie să fie conectat cu un iPhone.
Ceasul afişează mesaje text și e-mailuri şi oferă funcții numite "digital touch", care permit comunicarea între ceasuri de acest fel.
De asemenea, Apple Watch poate monitoriza informații legate de sănătate și fitness și să trimită mesaje de reamintire.
Apple Watch, prezentat pentru prima oara în septembrie anul trecut, este primul dispozitiv nou lansat de companie de când Tim Cook a devenit director general al Apple, în 2011.
Potrivit estimărilor analiștilor intervievați de Bloomberg, vânzările de aparate Apple Watch ar putea ajunge în actualul an fiscal la aproape 14 milioane de unități.
Piața globală a smartwatch-urilor ar putea crește la 28,1 milioane de unități în 2015, de la 4,6 milioane unități, Apple urmând să captureze 55% din piață, anticipează Strategy Analytics.