Foto: Gulliver/Getty Images
Aplicația, care era disponibilă în limba paștună, difuza declarații oficiale, videoclipuri și alt tip de mesaje ale talibanilor, care cereau intensificarea războiului în Afganistan, după ce talibanii au fost îndepărtați de la putere în 2001, potrivit Agerpres.
Într-un interviu pentru Bloomberg, purtătorul de cuvânt al talibanilor, Zabihullah Mujahed, a descris aplicația Alemarah drept „parte a eforturilor noastre tehnologice destinate să facă mai multă audiență la nivel global”. Potrivit SITE Intel Group, organizație cu sediul în SUA care monitorizează prezența pe rețelele de socializare jihadiste, aplicația a fost scoasă vinerea trecută din magazinul online Google Play.
Zabihullah Mijahed a declarat pentru Bloomberg că aplicația Alemarah nu mai figura sâmbătă în magazinul online al Google și că a fost îndepărtată din cauza unor „probleme tehnice”, însă BBC News relatează luni că aplicația a fost eliminată de gigantul american Google, care nu a oferit explicații pe marginea acestei chestiuni. BBC News relatează însă că aplicația a fost scoasă pentru că încălca politica Google privind discursurile care promovează ura.
„Strategiile noastre sunt create pentru a oferi o experiență extraordinară pentru utilizatori și dezvoltatori”, a transmis Google într-o comunicat pentru BBC, menționându-se totodată „că de aceea eliminăm aplicații din Google Play care încalcă aceste strategii”.
Talibanii au căutat să își extindă operațiunile de propagandă pe rețelele de socializare și pe alte platforme de internet în cadrul eforturilor de obținere de audiențe extinse la nivelul opiniei publice. Site-ul de internet al grupării talibane este tradus în cinci limbi străine, printre care engleză și arabă, iar știrile de pe site sunt promovate constant pe Twitter și Facebook.
Rețelele de socializare au devenit un instrument important pentru Statul Islamic sau alte grupuri jihadiste care încearcă să recruteze adepți pentru cauza lor prin intermediul acestor platforme, scrie theverge.com. Ca urmare a atacurilor teroriste de anul trecut de la Paris și de la San Bernardino, oficiali europeni și americani au cerut Facebook, Twitter și altor companii care dețin platforme digitale să își intensifice eforturile de combatere a propagandei extremiste, potrivit theverge.com.