Doi danezi şi-au propus să schimbe jurnalismul şi au lansat în premieră mondială, în România, o aplicaţie prin intermediul căreia oricine poate deveni reporter de ocazie. Condiţia e să deţină un telefon capabil să înregistreze imagini de bună calitate, pentru a pune la dispoziţia marilor instituţii de presă imagini de la locul unui dezastru sau eveniment important. Pot primi bani în schimbul conţinutului achiziţionat de agenţiile de presă. Fondatorii aplicaţiei speră ca publicul să aibă acces la imagini din zone unde presa nu poate pătrunde, şi să dea ocazia oamenilor să prezinte faptele din punctul lor de vedere.
Cu ajutorul unui telefon inteligent, utilizatorii pot urca pe platforma IndieFrame fotografii şi clipuri care pot deveni o ştire. Le fixează un preţ, iar agenţiile de ştiri le pot cumpăra direct.
Cecilia Valsted, co-fondator: „Le dă oamenilor simpli ocazia să îşi facă auzită vocea, să fie ascultaţi”.
Lars Brask, co-fondator: „Pot fi poştaşi sau barmani, dar au un vis, şi poate şi talent. Ar putea fi următorul jurnalist care câştigă un mare premiu”.
80 la sută din suma primită pentru o fotografie sau videoclip revine creatorului de conţinut.
Lars Brask, co-fondator: „Ce încercăm noi este să eliminăm intermediarii. Să punem în legătură directă mass-media cu creatorii de conţinut”.
Utilizatorii pot rămâne anomini sau pot face parte dintr-o reţea la care au acces posturile de ştiri. Vor apărea în timp real pe o hartă, iar în cazul unui eveniment în desfăşurare, agenţiile îi pot contacta imediat.
Lars Brask, co-fondator: „Dacă este un protest, de exemplu, într-o anumită zonă, îi pot trimite utilizatorului un mesaj şi îi pot solicita să facă fotografii sau să filmeze”.
Ideea aparţine Ceciliei Valsted şi lui Lars Brask. Producătorii danezi s-au gândit la o astfel de platformă pe când filmau la Burma VJ, un documentar nominalizat la Oscar privind realizarea de reportaje într-o ţară complet închisă jurnaliştilor. Filmul a fost realizat de fapt de 30 de oameni simpli care şi-au riscat viaţa pentru a dezvălui lumii atrocităţile din ţara lor.
Aplicaţia a costat 250.000 de euro şi a fost lansată în premieră mondială în România. Platforma a fost creată de o companie românescă de IT, în numai o lună şi jumătate.