9 ani de YouTube. VJ Shurubel, despre cum s-a schimbat industria muzicală

Data publicării:
shurubel
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Fenomenul Psy. În iulie 2012 a fost lansată piesă Gangnam Style, a sud-koreanului Psy, ceea ce a însemnat primul videoclip care depăşeşte 1 miliard de vizualizări pe YouTube. Aici trend-ul K-Pop cu refrene obsesiv repetitive şi îmbinarea între elementele culturale vestice şi cele asiatice au făcut ca piesa să devină un viral şi chiar un fenomen global.

Justin Bieber, produsul YouTube prin excelență. Există artişti care şi-au început activitatea pe YouTube şi numai pe YouTube. Acolo şi-au format prima bază de fani, acolo s-au făcut remarcaţi, de acolo i-au „pescuit” casele de producţie. Justin Bieber este fără îndoială puştiul-minune al Internetului. În 2008, la doar 14 ani, Bieber postase deja pe YouTube câteva cover-uri după piese cunoscute. Scooter Braun, un căutător american de talente, l-a descoperit şi i-a aranjat o întâlnire cu mult mai celebrul artist şi producător Usher. Aşa a început istoria unuia dintre cei mai prolifici tineri artişti ai momentului.

Guess Who, succes românesc pe YouTube. În România fenomenul s-a manifestat oarecum diferit, iar pentru a exemplifica, o să luăm cazul rapperului Guess Who. După un trecut nu tocmai faimos în trupa Anonim, Laurenţiu Mocanu, aka Guess Who, şi-a început o carieră solo prin a-şi posta piesele pe YouTube. Stilul său cinic şi abordarea directă faţă de problemele sociale i-au permis să îşi construiască o bază mare de fani. Aşa se face că după lansarea clipului „Tu”, care a rupt barierele vizualizărilor în România în 2009, Utv şi celelalte televiziuni muzicale au început să ţină cont de un artist care devenea din ce în ce mai puternic. Următorul lui single, „Locul potrivit”, a fost confirmarea de care Guess Who avea nevoie pentru a face trecerea de la YouTube la mainstream şi TV.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Secretul ciudat al lui Iohannis, dezvăluit de prieteni! Motivul pentru care nu mai iese din casă, ce face...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Debodează de senzualitate și arată acest lucru. Karmen, irezistibilă în ținute ce-i subliniază decolteul...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Transformarea dramatică a unui soldat ucrainean, care a pierdut 40 de kilograme în aproape trei ani de...
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Chet, fiul lui Tom Hanks, dezvăluie numele actriței care i-a oferit „cel mai bun moment” din viața lui. Este...
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa