Fenomenul Psy. În iulie 2012 a fost lansată piesă Gangnam Style, a sud-koreanului Psy, ceea ce a însemnat primul videoclip care depăşeşte 1 miliard de vizualizări pe YouTube. Aici trend-ul K-Pop cu refrene obsesiv repetitive şi îmbinarea între elementele culturale vestice şi cele asiatice au făcut ca piesa să devină un viral şi chiar un fenomen global.
Justin Bieber, produsul YouTube prin excelență. Există artişti care şi-au început activitatea pe YouTube şi numai pe YouTube. Acolo şi-au format prima bază de fani, acolo s-au făcut remarcaţi, de acolo i-au „pescuit” casele de producţie. Justin Bieber este fără îndoială puştiul-minune al Internetului. În 2008, la doar 14 ani, Bieber postase deja pe YouTube câteva cover-uri după piese cunoscute. Scooter Braun, un căutător american de talente, l-a descoperit şi i-a aranjat o întâlnire cu mult mai celebrul artist şi producător Usher. Aşa a început istoria unuia dintre cei mai prolifici tineri artişti ai momentului.
Guess Who, succes românesc pe YouTube. În România fenomenul s-a manifestat oarecum diferit, iar pentru a exemplifica, o să luăm cazul rapperului Guess Who. După un trecut nu tocmai faimos în trupa Anonim, Laurenţiu Mocanu, aka Guess Who, şi-a început o carieră solo prin a-şi posta piesele pe YouTube. Stilul său cinic şi abordarea directă faţă de problemele sociale i-au permis să îşi construiască o bază mare de fani. Aşa se face că după lansarea clipului „Tu”, care a rupt barierele vizualizărilor în România în 2009, Utv şi celelalte televiziuni muzicale au început să ţină cont de un artist care devenea din ce în ce mai puternic. Următorul lui single, „Locul potrivit”, a fost confirmarea de care Guess Who avea nevoie pentru a face trecerea de la YouTube la mainstream şi TV.