Până la 7 milioane dintre cei care doreau să cumpere un produs Samsung s-ar putea reorienta către un iPhone, ca urmare a scandalului creat de problemele smartphone-ului Galaxy Note 7, scrie News.ro.
Estimarea este realizată de Ming-Chi Kuo, reprezentantul companiei de analiză de marketing KGI, cunoscut ca cea mai redutabilă sursă de zvonuri legate de produsele Apple. Acesta are la activ zeci de informaţii confirmate care au precedat lansarea a diverse modele de iPhone.
Kuo crede că între 5 şi 7 milioane de clienţi Samsung vor alege anul acesta iPhone 7 sau, mai degrabă, iPhone 7 Plus. Aceştia reprezintă aproximativ jumătate din cei 12 milioane de cumpărători estimaţi ai defunctului Note 7.
Samsung face eforturi mari pentru a-şi convinge clienţii să aleagă un alt produs propriu, mergând până la motivarea financiară a acestora. Din păcate pentru coreeni, renunţarea la Note 7 din cauza exploziei aparatelor a afectat brandul Samsung. Trecerea de la Note 7 la iPhone 7 nu este altceva decât o decizie de alegere a brandului rival din partea utilizatorului, ca urmare directă a recentului scandal.
Restul celor 12 milioane de clienţi rămaşi fără Note 7 se vor împărţi, cel mai probabil, între un telefon Samsung şi un smartphone al altui producător. În urma unui simplu şi aproximativ calcul aritmetic rezultă că Samsung nu va reuşi să păstreze nici măcar jumătate din cei 12 milioane de utilizatori.
De cealaltă parte, Apple nu poate decât să spună „Mulţumesc” pentru o creştere masivă şi nesperată a vânzărilor. Nicio campanie de marketing a companiei americane nu ar fi reuşit să atragă atât de mulţi oameni, într-un timp atât de scurt şi direct de la cel mai mare rival.