Facebook lansează Facebook 360, prima aplicaţie a companiei dedicată în mod special conţinutului care ţine de realitatea virtuală.
Mark Zuckerberg a declarat în mai multe rânduri că vede realitatea virtuală ca pe următorul pas logic pentru reţeaua sa de socializare, iar compania pe care o conduce face acum primul pas concret în acest sens prin lansarea primei aplicaţii dedicate aşa-numitei realităţi virtuale.
Disponibilă în acest moment doar pentru Gear VR, casca de realitate virtuală a celor de la Samsung, Facebook 360, permite utilizatorilor să vizualizeze fotografiile la 360 de grade şi filmările panoramice postate în cadrul reţelei.
Ca şi în cadrul reţelei sociale obişnuite, utilizatorii pot folosi reacţiile clasice pentru a-şi exprima părerea faţă de conţinutul virtual. Există şi posibilitatea salvării conţinutului, însă, deocamdată, nu se poate comenta.
Noua aplicaţie organizează conţinutul în patru secţiuni:
- Following - aici este concentrat conţinutul postat de prieteni
- Explore - conţinut panoramic interesant din restul reţelei
- Saved - imagini şi filmări salvate pentru a fi vizionate mai târziu
- Timeline - propriul conţinut panoramic
Prima aplicaţie dedicată realităţii virtuale vine din partea Facebook după ce reţeaua socială a reuşit să cumuleze o cantitate impresionantă de conţinut panoramic. Conform companiei, utilizatorii săi au postat deja peste un milion de filmări la 360 de grade şi mai bine de 25 de milioane de fotografii panoramice.
Facebook 360 este primul produs pe care divizia de realitate virtuală a Facebook îl lansează după ce, în luna ianuarie, Brendan Iribe a fost înlocuit la conducerea diviziei cu Hugo Barra, fostul executiv al producătorului chinez de gadgeturi Xiaomi.