Utilizând o metodă prin care pot fi montate baterii pentru un număr de până la 42 de modele de mașini obișnuite, care au motoare cu ardere internă, compania nou înființată e-Revolt spune că poate reduce timpul de conversie de la câteva luni la doar o zi, potrivit Euronews.
Costul unei mașini electrice noi este frecvent invocat ca fiind unul dintre principalele motive care descurajează proprietarii de mașini ce-și doresc să facă alegeri mai ecologice și mai sustenabile.
Șoferii și-ar putea păstra actuala mașină și, dacă vor o soluție mai puțin poluantă, vor plăti mai puțin decât pentru un nou vehicul electric.
Transformarea vehiculelor care consumă combustibili fosili în vehicule alimentate cu baterii nu este un concept nou, principiul fiind aplicat chiar și la mașinile de epocă pentru a le face adecvate scopului în epoca modernă, conștientă de aspectele ecologice.
Cu toate acestea, procesul poate fi anevoios, companiile existente oferind între două săptămâni și șase luni pentru a efectua lucrările necesare pentru o mașină cu motor cu combustie internă.
Cu un nou proces de lucru și un nou design al bateriei, un start-up cu sediul în Germania este convins că poate reduce timpul de așteptare al clienților la doar 8 ore.
Nu numai atât, dar poate converti până la 42 de modele diferite de mașini de la marii producători - inclusiv Volkswagen Golf și Polo, Audi A3 și Seat Leon - cu un kit unic.
Poate că pentru mulți sună prea frumos pentru a fi adevărat, dar modul în care e-Revolt a abordat procesul de conversie a pus compania, de la bun început, pe o traiectorie diferită de altele din domeniu care caută să se extindă.
„Este o producție. Asta înseamnă că trebuie să te gândești cum poți să o faci mai repede și mai ușor și așa mai departe. Dar acest lucru funcționează doar dacă ai un volum mare, pentru că trebuie să investești multă muncă și bani în avans pentru a dezvolta toate acestea”, a declarat pentru Euronews Next Rolf Behling, director general și responsabil pentru partea tehnică la e-Revolt.
„Ulterior, poți economisi timp și bani. Dar aceasta este diferența: trebuie să ai o soluție serioasă”.
Cum funcționează și de ce timpul de execuție este atât de scurt
„Scoatem motorul cu combustie și avem un cadru care folosește vechile puncte ale motorului”, a explicat Timo Walden, manager de proiect la e-Revolt și unul dintre primii investitori ai companiei.
„Și astfel putem schimba cu ușurință doar motorul cu noul cadru și componentele. Și de aceea suntem mult mai rapizi decât o soluție individuală. Așadar, cadrul reprezintă aici o mare parte din rapiditatea noastră”.
Compania spune că, de obicei, durează în medie aproximativ o zi pentru a finaliza procesul, care include scoaterea vechiului bloc motor din mașină și înlocuirea acestuia cu tehnologia sa patentată de baterii și cu cadrul motorului, precum și digitalizarea completă a vehiculului.
Costând între 12.000 și 15.000 de euro pentru a finaliza lucrarea, prețul ar putea oferi o oarecare ușurare multor consumatori care, în prezent, nu-și pot întinde bugetul pentru a cumpăra un vehicul electric nou.
În timp ce viteza este esențială pentru ca procesul de conversie să poată fi extins, capacitatea de a adapta producția este asul din mâneca companiei e-Revolt.
În vreme ce configurația actuală este adaptată pentru a se potrivi cu o serie de modele ale unor mărci de mașini, echipa spune că poate face față provocării unui client care dorește să modernizeze un vehicul complet diferit.
„Nu există o soluție unică care să însemne că aceasta funcționează pentru anumite vehicule sau pentru un grup de vehicule. Iar dacă ai un vehicul nou, atunci trebuie să te gândești din nou «ce trebuie să schimbăm?»”, a declarat Behling, fost inginer de software.
Dar, în primul rând, de ce să te deranjezi să transformi o mașină veche? Și sunt oamenii receptivi la ideea de a prelungi durata de viață a mașinii lor actuale?
„Aș spune că 95% dintre oameni sunt foarte pozitivi în această privință. Vorbesc cu noi și spun: «Bine, este grozav. Este o idee bună. Nu e nevoie să ai resurse noi. Puteți refolosi asta». Unii oameni spun: «Da, foarte frumos. Poate că este destul de bine să o ai ca a doua mașină», sau ceva de genul acesta”, a declarat Behling.
Publicul plătitor ar putea vedea rațiunea de a refolosi și actualiza o mașină, dar un alt potențial blocaj este reprezentat de chiar companiile auto, multe dintre acestea făcând presiuni pentru a proiecta și a produce o gamă mai largă de modele de vehicule electrice pentru piață.
Sprijinirea economiei circulare
Cum reacționează acestea la auzul veștii că motoarele și componentele originale, proiectate în cadrul companiei, sunt smulse și aruncate de pe mașinile lor în favoarea unor piese de la o altă companie?
„Ei înțeleg că ideea este destul de bună. Depinde cu ce persoane vorbești. Dacă vorbești cu cei de la vânzări, nu le place pentru că vor să vândă o mașină nouă”, a spus Behling.
„Dar dacă vorbești, să spunem, cu producătorii de automobile, atunci le place ideea, deoarece, desigur, spun că economia circulară este o problemă foarte importantă pentru ei”.
În timp ce lumea se luptă cu impactul crizei climatice, faptul de a fi văzut ca parte a soluției pentru mașinile cu combustie internă este, de asemenea, un motiv puternic pentru constructorii de automobile să se alăture.
„Cred că există o modalitate prin care vom putea lucra împreună în viitor, deoarece companiile știu că soluția reală nu este de a arunca de fiecare dată mașina la fier vechi”, a declarat Walden pentru Euronews Next.
„Așadar, mașina trebuie să fie sustenabilă; nu doar să vizeze sustenabilitatea, ci să fie cu adevărat sustenabilă, să folosești mașina într-o economie circulară și să o îmbunătățești poate în viitor cu o nouă baterie și așa mai departe”.
Extinderea ciclului de viață al vehiculelor într-un mod durabil și cu gândul la economia circulară oferă unei mici companii precum e-Revolt o adaptabilitate pe care majoritatea marilor producători de automobile nu o au.
Durata de viață actuală a bateriilor oferă mașinilor transformate de e-Revolt o autonomie estimată la 250-300 km cu o singură încărcare, dar se lucrează în continuare la îmbunătățirea acestei performanțe.
„Acesta este un aspect pozitiv [la e-Revolt], deoarece mașinile noastre sau soluțiile noastre sunt modulare. Astfel, dacă, de exemplu, într-o zi apare o baterie mai bună, nu avem nevoie de timpul de care are nevoie un producător de echipamente originale normal - doi sau trei ani sau mai mult - pentru a introduce această nouă baterie în mașină. Putem spune: «Bine, dacă vreți să schimbați asta, o putem schimba cu noua baterie». Deci totul, fiecare componentă poate fi schimbată cu o altă componentă”, a adăugat Walden.
Editor : A.C.