Compania Venus Aerospace dezvoltă un avion hipersonic care poate transporta în jur de 12 pasageri și zboară cu o viteză de nouă ori mai mare decât cea a sunetului, scrie revista Robb Report.
Stargazer, care măsoară 45 de metri lungime și 30 de metri lățime, va circula doar între două orașe din lume, zburând cu 11.000 de kilometri la oră la mai bine de 50.000 de metri altitudine.
Termenul „hipersonic” se referă la o viteză de cinci ori mai mare decât cea a sunetului. În comparație, ultimul comercial avion supersonic, Concorde, zbura cu Mach 2, adică în jur de 2.470 de kilometri la oră, iar cel mai rapid avion construit vreodată, SR-71 „Blackbird” de la Lockheed Martin, zboară cu Mach 3,2: cu aproape 4.000 de kilometri la oră.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Cofondatorul și directorul tehnic al companiei Venus plănuiește să transforme proiectul Stargazer din domeniul științifico-fantastic în realitate. Pentru aceasta, avionul va fi dotat cu un motor rotativ-detonator care se învârte cu 20.000 de rotații pe secundă.
„Rotativ-detonator înseamnă că combustia supersonică are loc în continuu în interiorul motorului și videoclipul nostru arată valul detonării mișcându-se prin interiorul motorului cu viteze supersonice”, a transmis compania după cel mai recent test al prototipului încheiat cu succes.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Conceptul rotativ-detonator, care arde cu 20% mai puțin combustibil decât un motor convențional, este promovat de Forțele Navale ale Statelor Unite. Tehnologia a fost deja testată cu brio, dar testul celor de la Venus a fost primul care a folosit combustibil ce poate fi ținut la temperatura camerei, ceea ce va face ca motorul să fie mult mai viabil pentru un avion.
Stargazerul de 68 de tone va decola cu ajutorul motoarelor convenționale folosite de avioanele moderne, dar va fi propulsat de rachete în momentul în care atinge o anumită altitudine. Ruta pe care va circula nu este, tehnic vorbind, la marginea spațiului - linia Karman, care se găsește la 100 de kilometri deasupra Pământului, dar va fi destul de înaltă ca să le permită pasagerilor să observe curbura planetei și întunericul spațiului.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Venus Aerospace a lucrat la conceptul avionului hipersonic din 2020 și a strâns 33 de milioane de dolari ca să îl construiască. Firma va începe acum să testeze o dronă hipersonică de 6 metri care cei de la Venus speră să atingă Mach 5.
Conceptul de avioane „business” hipersonice este dezvoltat și de alte companii, precum Sierra Space, care construiește Dream Chaser, și Hermeus, care lucrează la Quarterhorse. Compania de Transport Spațial a Chinei dezvoltă un avion cu 12 pasageri care ar putea să zboare de la New York la Beijing într-o oră.
Virgin Galactic plănuiește să folosească avioanele supersonice pentru a transporta pasageri între destinații foarte îndepărtate, avionul Unity 2 al companiei doborând recordul deținut de Concorde după ce a atins o viteză de Mach 2,47 în 2018.
Editor : Raul Nețoiu