Nemţii de la Volkswagen au anunţat că plănuiesc să lanseze în următorii ani un prim Porsche complet electric, după ce au lansat deja mai multe modele hibride sub această siglă. Iar în industria auto umblă zvonul că modelul electric ar putea avea dimensiunile unui Porsche Panamera.
Volkswagen are un plan de dezvoltare în mai multe etape prin care anumite serii de modele ar urma să fie îndepărtate treptat de folosirea carburanţilor. Într-o primă fază, grupul german va lansa cât mai multe maşini electrice. Alături de Volkswagen-ul Golf Electric, urmează să fie disponibil în curând şi modelul R8 pe baterii.
În a doua fază de dezvoltare, modelele Golf şi Passat ar urma să primească funcţia de şofer automat, iar maşinile electrice ar urma să fie înlocuite cu modele propulsate de tehnologia pe hidrogen, la care Volkswagen lucrează deja.
Ca tranziţia de la carburanţi la hidrogen să fie uşoară, compania dezvoltă o platformă comună pentru toate tipurile de propulsii. Această revoluţie internă pe care au declanşat-o cei de la Volkswagen nu va fi ieftină. Compania a anunţat acum câteva luni că, în următorii cinci ani, va investi peste 85 de miliarde de euro în dezvoltarea de noi tehnologii. O parte din bani vor fi asiguraţi de reducerea cheltuielilor cu modelele mai vechi şi mai puţin populare.
Volkswagen va renunţa să mai producă modelul Polo cu trei uşi şi estimează că va economisi peste 140 de milioane de euro.
Este doar prima dintr-o serie de maşini la care nemţii vor să renunţe pe motiv că nu se vând suficient de bine cât să mai justifice producţia lor. Jurnaliştii auto speculează că următoarele modele trase pe linie moartă vor fi Beetle și versiunea în trei uşi a seriei Golf.