După un ianuarie de coșmar, primele date din februarie arată că Dacia continuă cu stângul. Și nici măcar nu e o lună în care să se fi simțit efectul cornavirusului în Europa. Vânzările Dacia au scăzut cu peste 36 de procente luna trecută în Germania, la puțin peste 3.700 de vehicule, iar în Marea Britanie cu peste 18 procente, raportat la aceeași lună a anului trecut.
Pe piața auto germană s-au vândut, în ansamblu, cu 11 la sută mai puține autoturisme în februarie. Brandurile Renault și Ford au înregistrat o scădere a vânzărilor de 2,2, respectiv 18,5 la sută, iar Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, a raportat o scădere de peste 11 procente.
Și Mercedes-Benz și BMW au înregistrat scăderi între 1 și 4 procente, transmite Automotive News.
Pe de altă parte, înmatriculările de vehicule electrice au urcat cu 76 la sută în februarie, depășind 8 mii de unităţi, iar livrările de modele hibride au crescut cu 98%.
Vânzările de maşini cu motoare diesel au scăzut cu 13 procente, iar la cele echipate cu motoare pe benzină declinul a fost de 22 la sută.
Asociaţia Importatorilor din Germania se aşteaptă în acest an la o scădere de 7% a înmatriculărilor pe piaţa auto germană, la 3,35 milioane de vehicule.
Este a doua lună grea pentru Dacia, care a înregistrat în ianuarie un declin de peste 30 de procente în Europa, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Și cota de piață a mărcii a coborât la 2,6%, cu aproape un procent în doar un an.
Citiți și: Dacia a prezentat primul său model electric. Cum arată și cât va costa - VIDEO
Vânzări mai puține și în Marea Britanie
În februarie, Dacia a vândut 823 vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 18,35% faţă de perioada similară din 2019, când a înmatriculat 1.008 unităţi.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut per ansamblu cu 2,9% în februarie, la 79.594 unităţi, pe fondul unui declin de 7,4% al cumpărătorilor individuali, a anunţat joi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), potrivit Agerpres.
În topul celor mai bine vândute modele în februarie se află Volkswagen Golf, Ford Fiesta, Ford Focus, Vauxhall Corsa şi Mercedes-Benz A-Class.
Cererea pentru vehicule electrice a urcat cu 243,1% în februarie, iar vânzările de maşini hibride au crescut cu 71,9%, în timp ce livrările de vehicule diesel au scăzut cu 27,1%.
„Ne confruntăm cu încă o lună de declin al pieţei auto, mai ales într-un moment în care reînnoirea flotei auto este atât de importantă pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice. Bugetul ce urmează să fie prezentat săptămâna viitoare este o oportunitate pentru ministrul de Finanţe să schimbe această tendinţă prin restabilirea încrederii pieţei, arătând seriozitatea Guvernului privind îndeplinirea ţintelor sale de mediu. Industria a investit în tehnologie, anul acesta urmând să fie lansate multe modele cu zero emisii, şi este nevoie ca Guvernul să adopte un pachet masiv de subvenţii şi de cheltuieli în infrastructură, pentru a accelera cererea”, a apreciat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 2,4% în 2019, la 2,3 milioane de unităţi, al treilea an de declin consecutiv.
În 2019, Dacia a vândut pe piaţa britanică 30.951 vehicule, în creştere cu 28,60% faţă de 2018, când a înmatriculat 24.169 unităţi.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.
Editare web: Luana Păvălucă