Conform unui anunț făcut marți, într-un comunicat de presă, de producătorul auto nipon, a fost creată o nouă companie, denumită Toyota Connected, care se va ocupa de furnizarea acestor noi servicii și, pornind de la analiza avansată a datelor din cloud, de dezvoltarea de produse pentru șoferi și distribuitori.
Compania, situată în statul Texas (SUA) și cu o capitalizare de circa 5,5 milioane dolari (4,8 milioane euro), este deținută, în principal, de Toyota Media Service, subsidiară a grupului nipon, și de Microsoft (5% din acțiuni).
Compania înființată de Bill Gates investise anterior în Toyota Media Service, în 2011.
Toyota comercializează deja în Japonia autovehicule conectate la Internet, dar acest serviciu este limitat deocamdată la anumite modele Lexus și, opțional, pentru vârfurile de gamă.
Intenția producătorului auto este de a crește numărul de mașini cu sisteme de schimb de date și de a le comercializa, într-o primă etapă, în SUA și Japonia.