În 2014, Dacia a livrat cu un sfert mai multe vehicule pe piaţa europeană decât o făcea cu un an înainte, arată un raport al JATO Dynamics. Cea mai bună evoluţie a avut-o Logan-ul, cu o creştere a unităţilor vândute de 92 de procente, în vreme ce Duster-ul a înregistrat un avans de 42%. Vânzările mărcii au urcat cu peste 72.000 de unități, în vreme ce Volkswagen a înaintat cu doar 60.000. Totuşi, Dacia nu intră în topul celor mai vândute maşini.
În continuare, clasamentul e condus de germanii de la Volkswagen, care în 2014 au livrat peste 1.600.000 de mașini clienților din Europa.
Pe locul doi, la mare distanță, se află Ford. Compania a urcat cu peste 4 procente în ultimul an, însă vânzările sunt cu 40% mai mici faţă de cele ale Volskwagen.
Între cele două mărci se dă şi războiul modelelor - Volkswagen Golf îşi continuă dominaţia din vârful clasamentului cu peste jumătate de milion de unităţi vândute. Practic, unul din trei clienţi ai Volkswagen optează pentru un Golf, iar ritmul de creştere pe piaţă e promiţător - vânzările modelului au crescut cu peste 11 procente faţă de anul precedent. După Volkswagen Golf, în topul celor mai vândute maşini e Ford Fiesta. Fiind din clasa mică, ambele se bat practic pe aceeaşi piaţă. Fiesta a crescut cu peste 5 procente în 2014, dar mai are mult până prinde Volkswagen Golf din urmă. A vândut puţin peste 300.000 de unităţi, cu 40% mai puţine decât rivalul din Germania. La un pas de Fiesta sunt Renault Clio, Volskwagen Polo şi Opel Corsa. Toate au vândut mai bine pe o piaţă auto în creştere cu 5 procente. Totuşi, al doilea cel mai de succes model al Ford a mers pe contrasens. Vânzările Ford Focus s-au contractat cu 0,6 procente, dar cea mai mare scădere a înregistrat-o Peugeot 208, ale cărei vânzări s-au prăbuşit cu aproape 10%.
În topul mărcilor, la un pas de Ford e Opel cu doar 70.000 de unităţi în minus, dar cu un ritm de creştere aproape dublu. Pe locul 4 urmează Renault cu 875.000 de clienţi în Europa, mai mulţi cu 9% faţă de anul trecut.
La categoria premium, în Europa conduce Audi cu peste 720.000 de maşini vândute printre care modelul A3 a înregistrat cel mai mare succes. După Audi, urmează BMW şi, la doar 15.000 de unităţi distanţă, Mercedes, care a înaintat cu aproape 6 procente de la finele lui 2013. Însă cel mai spectaculos avans l-au înregistrat mărci de nişă. Maserati a avut cea mai mare creştere procentuală - 267%, urmat de maşinile electrice de la Tesla cu un avans de 121%.