TIMBRUL DE MEDIU. Taxe zero pentru mașini electrice, puncte de încărcare puține
Specialiştii din domeniu spun că pe străzile noastre vedem acum doar 20 de maşini hibrid și cel mult 10 electrice. Ar putea fi şi mai multe, spun dealerii auto, cu o condiţie.
„Trebuie ajutat acest segment cu anumite subvenţii. Acum nu există taxă de înmatriculare pentru vehiculele de genul acesta şi probabil că nu o să existe cu noul timbru de mediu”, a declarat Alexandru Guşetoaia, director de vânzări la Honda Trading România.
Scăderea impozitului sau scutirea de la plata taxelor de parcare ar putea fi, spun specialiştii, argumente importante care ar putea convinge pe unii dintre români să cumpere mașini hibrid sau electrice.
Pe lângă preţ, un alt impediment în achiziţia maşinilor electrice este lipsa punctelor de încărcare. În prezent, în România există doar trei astfel de locuri: două în parcare la Universitate şi unul la sediul Transelectrica.
Lucrurile s-ar schimba şi dacă statul nu intervine, dar într-un timp mult mai lung. Comisia Europeană a anunţat un pachet de măsuri, întins pe şapte ani, pentru crearea staţiilor de combustibili alternativi. Pentru maşinile electrice, în România, sunt prevăzute 10.000 de puncte de încărcare.
„Comisia Europeană crede pe bună dreptate că, dacă ar exista mai multe staţii de încărcare, ar creşte şi vânzările de automobile care folosesc electricitatea şi preţul acestora s-ar diminua”, a declarat Mihai Roşioru, ofiţer de presă la Reprezentanţa Comisiei Europeane în România.
Potrivit specilaiștilor, la masinile electrice costurile de exploatare sunt de aproximativ un euro pe zi. Cât despre maşinile hibrid, vorbim de eficienţă, de consum scăzut, mai ales într-operioadă în care preţul carburanţilor creşte, şi de emisii mici de dioxid de carbon.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News