Porsche Macan este supranumit fratele mai mic al Porsche Cayenne şi atât compania germană cât şi analiştii consideră că această maşină ar putea avea un succes destul de mare anul acesta.
„Va fi un model popular în egală măsură în Statele Unite, în Marea Britanie, în Franţa şi Germania, indiferent de situaţia economică din aceste ţări”, afimră analistul David Buik.
De unde atât optimism? Din faptul că piața auto s-a schimbat în ultimii ani și că Porsche a știut cum să profite până acum de aceste schimbări. Mașinile mari au tot mai mare căutare și, chiar dacă Porsche este considerată în continuare o companie producătoare de mașini sport, SUV-urile au ajuns să reprezinte mai bine de jumătate din vânzarile sale.
Poate și pentru că SUV-ul este o mașină de lux ceva mai ieftină. De exemplu, prețul unui Porsche Macan va porni de la 57.000 de euro, cu aproximativ 20.000 de euro mai puțin decât un Porsche Panamera.
Inițial Porsche plănuia să producă 50.000 de SUV-uri Macan în fabrica sa din Leipzig. Însă, după recenta modernizare a fabricii printr-o investiție record de 500.000 de euro, producția plănuită anul acesta a fost majorată la 80.000 de mașini.
Dar cei de la Porsche nu sunt singurii care mizează din ce în ce mai mult pe mașini mari. Mercedes GLA este modelul prin care Daimler speră să le fure anul acesta rivalilor de la Audi poziția a doua în topul constructorilor premium. Însă Audi nu se lasă bătuți atât de ușor și încearcă la rândul lor să se impună prin SUV-urile deja consacrate.