Specialişti: Maşina autonomă va fi maşina de tocat bani

Data publicării:
masina

Pentru majoritatea producătorilor maşina autonomă va fi maşina de tocat bani. Mai bine de 50 de companii mari au intrat în cursa pentru dezvoltarea autoturismului care se conduce singur, dar mai bine de 90% dintre ele nu vor ajunge la linia de finiş. Consultanţii de la AlixPartners arată că în maxim zece ani doar 3-4 nume vor fi relevante pe acest segment, iar ceilalţi vor pierde toţi banii pe care i-au investit.

Ce astăzi e un pariu pe viitor, mâine poate fi un pariu ratat. Pe drumul maşinii autonome se vor pierde miliarde de dolari, arată compania de consultanţă Alix Partners. Pe de-o parte sunt banii risipiţi pe abordări greşite, de cealaltă, banii cheltuiţi de cei care nu se mişcă îndeajuns de repede. Primii jucători care vin cu maşina pe piaţa vor avea un avantaj major. Ei sunt cei care vor seta standardele tehnologiei. Regulile după care trebuie să joace toţi ceilalţi. Se întrec pentru asta nu doar producătorii de maşini ci şi companiile de IT - Google şi Apple sunt astăzi umăr la umăr cu Daimler şi General Motors.

În scurt timp însă distanţele pot creşte şi tocmai jucătorii neconvenţionali sunt mai bine poziţionaţi să o ia înainte. Google şi Apple au buzunare mai adânci şi-şi fac banii mai uşor decât un producător auto. Dacă General Motors merge cu marje nete de profit de sub 5%, Google are peste 20%, ceea ce înseamnă că ultimii pot da către maşina autonomă mai mulţi bani într-un timp mai scurt. Bineînţeles, la final va conta cum îşi joacă fiecare cărţile. Chiar dacă giganţii de tehnologie au acum aparent avantaje, nimic nu poate determina cine va câştiga la final. Şi asta tocmai fiindcă tehnologia e nouă, legislaţia încă inexistentă, iar apetitul consumatorilor, incert.

Datele problemei se pot schimba peste noapte.

Numai anul trecut s-au format 195 de parteneriate pentru maşini autonome, electrice, conectate şi gândite să fie folosite la comun de mai mulţi oameni. Mai bine de două sute de jucători vin din afara industriei auto, arată Alix Partners, iar la final 90% dintre investiţiile în dezvoltare vor eşua.

După ce şi-au consumat resursele degeaba, pierzătorii, mai ales cei din industria auto, vor fi forţaţi să cumpere tehnologia de la câştigători. Asta fiindcă bătaia nu se dă pe dezvoltarea sistemelor, ci pe vânzarea propriu-zisă a autoturismelor. Estimarea e că în 2030 pe piaţa maşinilor autonome se vor învârti 6.700 de miliarde de dolari, din care vor dori o bucată şi producătorii care-au rămas în urmă cu dezvoltarea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zodiile care plătesc datorii karmice în 2025. Lecții și provocări pentru acești nativi
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Christina Aguilera, ținta comentariilor dure: „Nu mai arată ca înainte!” Artista, acuzată că a slăbit prea...
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Care pensionari iau 375 lei în plus la pensie în decembrie? Cum și când se acordă banii?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Jason Statham știe să se distreze. Actorul din „Fast & Furious”, surprins într-un carusel din Winter...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”