Secrete periculoase din industria auto. Mașini cu defecte, vândute drept bune

Data publicării:
service auto

Din toată afacerea, dealer-ul are cel mai mult de câştigat, iar producătorul, cel mai mult de pierdut, ca reputaţie şi daune plătite, în caz că defectul duce la accidente.

În America, până la o treime din maşinile rechemate în service nu ajung să fie reparate. Anul trecut, cel puţin 3,5 milioane de maşini la mâna a doua au fost scoase la vânzare pe internet, fără ca potenţialii cumpărători să fie informaţi asupra posibilelor defecte, potrivit portalului Carfax.

Uneori, se întâmplă ca nici primul proprietar al maşinii să nu ştie de defecte decât dacă urmăreşte cu mare atenţie anunţurile de rechemări.

Practic, cumpărătorii nu sunt anunţati că maşina lor a putea avea probleme. Dealerii profită de lipsa de informare a clienţilor ca să vândă maşinile la un preţ cât mai sus.

De multe ori, hibele nu sunt vizibile cu ochiul liber sau la o banală revizie tehnică. Este şi cazul General Motors, care de curând a rechemat 2,6 milioane de maşini care ar putea defecte la o piesă care ţine cheia în contact. S-a descoperit că acea piesă ar fi putut declanşa oprirea motorului în mers şi chiar blocarea air-bag-urilor. Producătorul auto comandase special piesa pentru a face o economie de un singur dolar la fiecare vehicul. Acum, General Motors trebuie să plătească 750 de milioane de euro ca să remedieze problemele, dar cele mai mari pierderi sunt legate de reputaţie şi de cota de piaţă. General Motors trebuie acum să cheltuie foarte mult ca să-şi repare imaginea şi să recâştige încrederea clienţilor.

Toţi marii producători fac rechemări de maşini. Calitatea a scăzut, timpii de producţie s-au redus, iar întregul proces implică o serie de furnizori de piese şi componente care pot livra marfă de proastă calitate.

Maşinile scapă de reparaţii pentru că mulţi proprietari de maşini cer din start altă maşină de la dealer în cazul în care descoperă probleme.

În situaţia unor rechemări masive, piesele noi nu pot fi furnizate în timp util, iar proprietarii îşi pierd răbdarea, aşa că maşinile defecte ajung înapoi la dealeri care pot să fenteze reglementările şi să nu mai facă niciun fel de reparaţii. (Business Club)

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Elena Lasconi, fotografii cu fiica ei, înainte de alegeri. „Avem multe de învățat de la copiii noștri”
Newsweek
HAOS la Poșta Română: Peste 2.000.000 de pensii, în pericol să nu fie livrate. Guvernul intervine
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Ylva Johansson face declaratii
Comisarul european pentru Afaceri Interne, despre admiterea Românei în Schengen terestru: Sper să se întâmple...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...