Vedeta standului Citroen a fost C4 Cactus Airflow, un concept care promite un consum de doar 2 litri la suta de kilometri. Maşina reuşeşte această performanţă datorită sistemului de propulsie hibrid, format dintr-un motor pe benzină cu 3 cilindri şi un rezervor de aer comprimat. Astfel, în anumite condiţii, maşina poate merge exclusiv cu aer. Autoturismul poate atinge o viteză maximă de peste 200 de kilometri la oră.
Aceeaşi tehnologie şi acelaşi consum promite, într-un ambalaj mai compact, şi vărul de concern, Peugeot 208 Hybrid Air. Aceste vehicule sunt răspunsul grupului Peugeot-Citroen la o provocare lansată de guvernul francez, care până în 2020 doreşte să fie produsă în serie o maşină care să consume 2 litri la suta de kilometri.
Renault nu s-a lăsat mai prejos şi a prezentat un concept hibrid benzină-electric, care promite un consum de doar 1 litru la suta de kilometri.
Pentru cei care nu vor să renunţe la performanţe de top, dar să şi salveze planeta în acelaşi timp, Lamborghini oferă soluţia: Asterion, primul hibrid din istoria mărcii.
„Este un design nou şi neaşteptat dar credem că se potriveşte perfect cu conceptul acestei maşini”, a spus Stephan Winkelmann, directorul Lamborghini.
Propulsia este asigurată de un motor V10 de 5,2 litri, cuplat la 3 motoare electrice, pentru un total de peste 900 de cai putere. Astfel, super-sportiva italiană poate atinge o viteză de 320 de kilometri la oră.