E un fel de mişcare în avans. Investigaţiile făcute la Renault au arătat că nu există un dispozitiv de înşelare a testelor, aşa cum a fost la Volkswagen, însă maşinile Ranault poluează mai mult în condiţii normale de trafic decât o fac la teste.
Normele de la teste sunt făcute în aşa fel încât să poată fi scoase rezultate mai bune.
Guvernul francez a înființat o comisie guvernamentală pentru a testa emisiile poluante a 100 de automobile, după ce grupul german Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifică emisiile poluante.
Săptămâna trecută, Guvernul francez a anunțat că 11 vehicule, provenite atât de la producători francezi cât și internaționali, au fost testate iar rezultatele au arătat că niciun alt producător, în afară de Volkswagen, nu a utilizat un software care să falsifice rezultatele testelor de poluare. Însă rezultatele au arătat că emisiile unor automobile Renault, alături de alte automobile produse de constructori străini, depășesc limitele privind emisiile de dioxid de carbon și oxizii de azot.
În cadrul investigațiilor, ofițerii antifraudă au efectuat săptămâna trecută o serie de percheziții la birourile Renault, iar dezvăluirea acestor percheziții a dus joi la căderea cu 21% a acțiunilor.