În fiecare an, în România se vând şi se cumpără sute de mii de autoturisme la mâna a doua, iar preţul joacă cel mai important rol în aceste tranzacţii. Dacă maşina este subevaluată, vânzătorul iese în pierdere, iar dacă este supraevaluată, nu va avea cui s-o vandă.
„Este un întreg algoritm, dar contează foarte mult anul de fabricație. După care prețurile pot să difere, cum spuneam, în funcție de dotări, de numărul de kilometri, de starea tehnică, de aspectul estetic”, explică Mihai Ghenghea, directorul general al unui dealer de maşini rulate.
Specialiştii le recomandă celor care vor să cumpere o maşină să-şi stabilească câteva criterii clare, care să le simplifice procesul de achiziţie.
„Vreau o mașină de 3 ani, 3 ani și jumătate, să nu sară de 60.000-65.000 de kilometri. Noi, ca buget, nu vrem să sărim de 7.000 de euro”, spune unul dintre clienți.
Pornind de la aceste criterii, consultantii de vânzări au reuşit să-i găsească clientului o primă ofertă.
„E vorba de Toyota Yaris, 2012, are un motor de 1,3, consum mic. Prețul se încadrează, iar anul de fabricație e mult mai bun decât cel ales de client. Iar kilometrajul nu este foarte mare: 40.000 de kilometri”, este oferta lui Bogdan Oancia, consultant vânzări.
Numai anul trecut, în România s-au vândut 220.000 de maşini rulate aduse din străinătate şi alte 280.000 de maşini second-hand şi-au schimbat proprietarul, ceea ce înseamnă că într-un singur an jumătate de milion de români şi-au cumpărat un autoturism la mâna a doua.