Startul a fost dat cu câteva minute după ora 11:00, după ce organizatorii s-au asigurat că şoseaua e liberă, iar pilotul a încălzit anvelopele şi frânele autoturismului. Timpul obţinut de pilot a fost de 9 minute şi 13 secunde, pe o porţiune de 13 kilometri.
Flavio Barrone, pilot de raliu: „A fost un sentiment incredibil, într-adevăr nu m-am mai simţit niciodată aşa extraordinar. Cred că se putea şi mai bine, dar am scos un timp bun, datorită copilotului şi echipei”.
Autoturismul folosit la cursă a fost modificat pentru a putea parcurge cât mai rapid cei 13 kilometri. Cei 630 de cai putere propulsează maşina de la 0 la 100 de kilometri la oră în doar 3,2 secunde.
Mimmo Leone, mecanic: „La motor a fost modificată aspiraţia, am instalat un filtru de aer mai mare, am îndepărtat o parte din piesele caroseriei şi am recalibrat partea electronică. Astfel am reuşit să îmbunătăţim radiatorul, am modificat amortizoarele şi ne-am adaptat special pentru acest drum”.
Părerile celor care au asistat la acest spectacol sunt elogioase:
„Sunt uluită, maşina mi s-a părut foarte frumoasă, mi-a plăcut foarte mult. Sunt din Polonia şi îmi place foarte mult să fiu aici”.
„E o maşină foarte frumoasă, scoate un sunet superb, l-am auzit de la linia de start, e incredibil”
Acestea sunt doar câteva din impresiile turiștilor.
Autorităţile române au acceptat închiderea timp de patru ore a Transfăgărăşanului.
Mirela Matichescu, vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism: „Acest eveniment aduce un plus de imagine României și cu atât mai mult cu cât creșterea circulației turistice în zonă va fi semnificativă în urma acestui eveniment”.
Transfăgăraşanul are o lungime de 90 de km şi a fost construit între 1970 şi 1974.