„Din partea noastră are un mare refuz, din păcate”, spune Daniel Floricică, directorul unui service. Pe lista neagră a service-ului său sunt trei companii de asigurări. Așa că șoferii care vor să îşi repare maşina aici și au polițe de la aceste firme vor primi un răspuns categoric din partea mecanicilor.
„Clienţii au o adevărată problemă în a mai găsi un service care să le mai accepte o reparaţie în baza unei poliţe de asigurări RCA, poliţă obligatorie”, precizează Cristian Muntean, preşedinte Asociaţia Service-urilor Independente.
De teamă că nu își vor mai recupera banii de la companiile de asigurări, unii patroni de service-uri refuză să mai repare mașinile asigurate la anumite companii. Aşa că şoferii, fie apelează la un service clandestin, fie scot bani din buzunar pentru că asiguratorii nu decontează întreaga reparaţie.
„O mare parte reuşesc să fie păcăliţi după părerea mea, să lucreze în regie proprie. Când asiguratorul îi propune să lucreze în regie proprie, obţine efectiv o sumă mult mai mică de bani”, explică Daniel Floricică.
În multe cazuri asigurările obligatorii nu ajută la nimic. Companiile de asigurări despăgubesc puţin, iar service-urile, ca să se încadreze în aceşti bani, pun pe maşini piese aftermarket sau second-hand.
Piesele aftermarket sunt copii, făcute de alţi producători, la costuri mult mai mici. Autorităţile verifică problemele companiilor de asigurări după ce reclamaţiile au ajuns anul trecut la cifra de 4.800 numai pentru asigurările RCA
Conform datelor centralizate de fosta Comisie de Supraveghere a Asigurărilor- Astra, Euroins şi Asirom sunt companiile care au primit cele mai multe reclamaţii din partea clienţilor anul trecut.