Proprietarul Peugeot analizează preluarea Opel de la GM

Data publicării:
psa opel

Grupul PSA, proprietarul Peugeot şi Citroen, analizează achiziţia diviziei europene a General Motors (GM), acord care ar transforma industria auto a Europei, potrivit unor surse apropiate situaţiei, transmite Bloomberg.

psa opel

Producătorul auto francez discută preluarea Opel şi a brandului britanic Vauxhall de la grupul american GM, iar acordul ar putea fi convenit în următoarele câteva săptămâni, au spus persoanele, care au adăugat însă că discuţiile ar putea să nu ducă la un rezultat.

PSA a anunţat că este în discuţii cu Opel pentru extinderea unor proiecte de cooperare.

Un purtător de cuvânt al Opel a refuzat să comenteze imediat.

Acţiunile PSA au urcat în urma informaţiilor cu 5,9%, la 18,99 euro pe unitate, evaluând compania la 16,5 miliarde de euro.

Combinarea celor două companii ar crea un producător auto cu o cotă de piaţă de circa 16% în Europa, depăşind Renault ca al doilea mare producător de automobile din regiune după Volkswagen.

Acordul ar fi a doua tentativă de combinare a celor doi constructori. GM a vândut o participaţie de 7% la grupul francez în 2013, după ce economiile rezultate în urma colaborării au fost sub aşteptări.

PSA analizează preluarea pentru a se extinde şi a dobândi tehnologia Opel în domeniul vehiculelor electrice şi pentru a face economii din achiziţii comune şi eventuale reduceri de costuri, a spus una dintre persoane.

Pentru GM, vânzarea ar marca ieşirea din Europa, în special după ce votul britanicilor pro-Brexit a dus la devalorizarea lirei sterline şi scăderea profitului, a arătat persoana.

Eşecul colaborării cu GM a obligat PSA să solicite în 2014 sprijin financiar din partea guvernului francez şi a companiei chineze Dongfeng Motor, care deţin fiecare câte 14% la grup, alături de familia Peugeot.

Sub conducerea directorului general Carlos Tavares, PSA a revenit la profit prin concentrarea pe modele mai puţine, dar profitabile.

GM, pe de altă parte, a fost obligat să amâne planurile de oprire a pierderilor în Europa, din cauza costurilor provocate de Brexit.

Operaţiunile europene ale GM au înregistrat pierderi de 257 de milioane de dolari în 2016, după un rezultat negativ de 813 milioane de dolari în anul precedent.

Opel nu reuşeşte de ani de zile să obţină profit, pe fondul concurenţei din partea unor companii precum Hyundai Motor şi Skoda, divizie a VW, care au costuri mai mici decât producătorul din Germania.

După falimentul GM, grupul american a fost aproape de vânzarea Opel în 2009, dar până la urmă a păstrat divizia pentru a-şi asigura o prezenţă considerabilă în Europa.

Importanţa Opel a crescut după ce GM a retras brandul Chevrolet din Europa.

Sursa: News.ro

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
7.500.000$, pregătirea unui pilot de vânătoare. Mai scump decât greutatea lui în aur
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...