Proprietarul Peugeot analizează preluarea Opel de la GM

Data publicării:
psa opel

Grupul PSA, proprietarul Peugeot şi Citroen, analizează achiziţia diviziei europene a General Motors (GM), acord care ar transforma industria auto a Europei, potrivit unor surse apropiate situaţiei, transmite Bloomberg.

psa opel

Producătorul auto francez discută preluarea Opel şi a brandului britanic Vauxhall de la grupul american GM, iar acordul ar putea fi convenit în următoarele câteva săptămâni, au spus persoanele, care au adăugat însă că discuţiile ar putea să nu ducă la un rezultat.

PSA a anunţat că este în discuţii cu Opel pentru extinderea unor proiecte de cooperare.

Un purtător de cuvânt al Opel a refuzat să comenteze imediat.

Acţiunile PSA au urcat în urma informaţiilor cu 5,9%, la 18,99 euro pe unitate, evaluând compania la 16,5 miliarde de euro.

Combinarea celor două companii ar crea un producător auto cu o cotă de piaţă de circa 16% în Europa, depăşind Renault ca al doilea mare producător de automobile din regiune după Volkswagen.

Acordul ar fi a doua tentativă de combinare a celor doi constructori. GM a vândut o participaţie de 7% la grupul francez în 2013, după ce economiile rezultate în urma colaborării au fost sub aşteptări.

PSA analizează preluarea pentru a se extinde şi a dobândi tehnologia Opel în domeniul vehiculelor electrice şi pentru a face economii din achiziţii comune şi eventuale reduceri de costuri, a spus una dintre persoane.

Pentru GM, vânzarea ar marca ieşirea din Europa, în special după ce votul britanicilor pro-Brexit a dus la devalorizarea lirei sterline şi scăderea profitului, a arătat persoana.

Eşecul colaborării cu GM a obligat PSA să solicite în 2014 sprijin financiar din partea guvernului francez şi a companiei chineze Dongfeng Motor, care deţin fiecare câte 14% la grup, alături de familia Peugeot.

Sub conducerea directorului general Carlos Tavares, PSA a revenit la profit prin concentrarea pe modele mai puţine, dar profitabile.

GM, pe de altă parte, a fost obligat să amâne planurile de oprire a pierderilor în Europa, din cauza costurilor provocate de Brexit.

Operaţiunile europene ale GM au înregistrat pierderi de 257 de milioane de dolari în 2016, după un rezultat negativ de 813 milioane de dolari în anul precedent.

Opel nu reuşeşte de ani de zile să obţină profit, pe fondul concurenţei din partea unor companii precum Hyundai Motor şi Skoda, divizie a VW, care au costuri mai mici decât producătorul din Germania.

După falimentul GM, grupul american a fost aproape de vânzarea Opel în 2009, dar până la urmă a păstrat divizia pentru a-şi asigura o prezenţă considerabilă în Europa.

Importanţa Opel a crescut după ce GM a retras brandul Chevrolet din Europa.

Sursa: News.ro

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...