NISSAN GT-R FACELIFT
Începem cu cel mai galonat supercar al ultimilor ani. Și ieftin, și arătos și incredibil de performant. Nissan GT-R a fost prezentat pentru prima dată în 2007 și de atunci a atras numai cuvinte de laudă. La opt ani de atunci, Nissan a simțit nevoia unui refresh. Așa s-a ales modelul japonez cu o grilă nouă, cu stopuri cu LED, cu jante și o capotă revizuită. Interiorul vine cu o serie de culori noi și piele care îmbracă totul în jur. Și pentru că mai vedem butoane doar pe telecomanda televizorului de acasă, Nissan a căutat să renunțe la cât mai multe din butoanele lui GT-R. Numărul lor a scăzut de la 27 la 11. Deci La Nissan chiar există un japonez care se ocupă cu număratul butoanelor. Și pentru ca faceliftul să fie unul complet, procesul de întinerire a presupus și o injecție cu ceva mai mulți cai putere. 20 în plus. Așa s-a ajuns la un total de 565 de cai, ajutați să respire de o evacuare din titaniu, de asemenea nouă.
Mercedes GLC COUPE
Mercedes nu se satură să ne bombardeze cu premiere. Marea lor majoritate SUV-uri sau modele AMG. La New York, germanii le-au combinat. Au prezentat noul GLC Coupe, adică rivalul lui BMW X4, în versiunea standard și AMG. Pentru a justifica denumirea de Coupe, SUV-ul copiază fundul prelungit al fratelui mai mare GLE Coupe. E ca și cum toți ne-am fi îndrăgostit brusc de posterioarele mari, bombate și complet inutile promovate prima dată de BMW X6. Revenind la GLC Coupe, trebuie să spunem că din față seamănă foarte mult cu varianta standard. Caroseria este însă mai lungă și mai scundă, ceea ce ar putea face ca pe locurile din spate să se stea cu capul în tavan. Gama de motorizări este și ea aceeași, până și modelul AMG fiind prezent. Mai exact, GLC 43 AMg Coupe are un motor V6 biturbo de 367 de cai putere, suficient pentru a favoriza un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar cinci secunde. Europenii vor primi și două motoare diesel, unul de 170 și altul de 204 cai putere. Prețul său va fi ceva mai mare decât al unui GLC standard, iar debutul va avea loc în toamna acestui an.
AUDI R8 V10 SPYDER
A fost nevoie de două zile cu soare pentru a ne gândi deja la vară. Vreo câțiva români pe care i-am văzut în trafic adoptaseră deja ținuta regulamentară: adică acoperișul coborât și părul în vânt. La New York am mai descoperit o decapotabilă nouă: Audi R8 V10 Spyder. După cum o sugerează și numele, e vorba despre o decapotabilă care promite și senzații tari. Asta pentru că ascunde în partea din spate un motor V10 de 5.2 litri, care oferă 540 de cai putere și un sunet incredibil. Dincolo de grijile achitării unui impozit cât o rată la casă, pentru motorul de 5 litri, clienții trebuie să ia în calcul și consumul mediu de aproape 12 litri/100 de km. În caz de ploaie, Audi R8 nu e prevăzut cu umbrele. Însă, dacă reduceți viteza la 50 de km/h, acoperișul din pânză se ridică în 20 de secunde. Adică suficient cât ploaia să-i strice părul fetei de lângă. Asta dacă nu-l stricase deja vântul.
MAZDA MX-5 RF
La prima vedere ar putea să vă pară cunoscută. Însă nu e doar o Mazda MX-5. E o Mazda MX-5 RF și RF vine de la Retractable Fastback. Dincolo de numele astea englezești pe o mașină japoneză, vă spun doar atât: este o Mazda MX-5 cu acoperiș targa. Acoperișul metalic se deschide sau se închide până la o viteză de 10 km/h, deci mai bine vă opriți dacă plouă. Important e că roadsterul japonez arată acum mult mai bine. Cel puțin dacă îl privim din spate. Gama de motoare nu a primit nici un fel de vitamine, așa că vom avea tot 131 sau 160 de cai putere. Din fericire, portbagajul a rămas același, adică 130 de litri, cât valiza de weekend a prietenei. Pentru tricourile voastre e suficient loc și în torpedou.
LINCOLN NAVIGATOR
SUV-ul Navigator este o mașină care a ajuns rar în țara noastră. Dar și când a ajuns s-a făcut remarcată imediat. Lincoln Navigator se pregătește de o nouă generație și, în așteptarea ei, constructorul ne-a pregătit un concept. Așa, să mai vedem și noi cum arată interiorul perfect la americani. În primul rând accesul se face prin uși cu deschidere verticală. Iar pentru că vorbim de o mașină înaltă, pragurile se transformă în trepte pentru a-i ajuta pe cei șase pasageri să urce la bord. Scaunele sunt adevărate fotolii, butoanele aproape că au dispărut, iar sistemul audio este semnat de Revel. Cireașa de pe tort este însă dulapul de haine din portbagaj, unde pot sta cămăși, pantofi și costume frumos aranjate. Totul are un aer tehnologizat mulțumită ecranelor mari care înlocuiesc până și instrumentele de bord. Nu lipsește conexiunea la internet și camera cu vedere la 360 de grade. Și, pentru a face din cel de la volan un navigator adevărat, Lincoln a instalat un motor V6 Ecoboost de 400 de cai putere, care se va regăsi și pe versiunea de serie.
Întreaga emisiune „La Volan” o puteți vedea aici.
Ca să fiți la curent și cu alte noutăți din lumea auto, urmăriți emisiunea în fiecare sâmbătă, de la 10:30.