Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 6,3% în primele 11 luni ale acestui an, la 44.590 de unităţi, pe o piaţă care a avansat cu 4,6%, la peste 3 milioane de autoturisme, scrie News.ro.
Dacia a consemnat în intervalul ianuarie-noiembrie o cotă de 1,4% pe piaţa germană, în uşor declin faţă de primele zece luni, când nivelul era de 1,5%.
În luna noiembrie, pe piaţa din Germania au fost înregistrate 3.818 de autoturisme Dacia, cu 3% peste nivelul consemnat în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar marca a obţinut o cotă de piaţă de 1,4%, potrivit datelor publicate de autoritatea pentru transporturi auto KBA.
Marca Volkswagen a consemnat un declin de 3,4% al înmatriculărilor auto pe piaţa germană în primele 11 luni ale anului, la 613.264 autoturisme (cotă de 19,8%), iar în luna noiembrie acestea au scăzut cu 7,1%, la 53.820 unităţi (cotă de 19,5%).
Vânzările de autovehicule Dacia pe piaţa germană au scăzut anul trecut cu 6,4%, la 47.453 unităţi, ceea ce plasează Germania pe locul trei în clasamentul pieţelor externe pentru marca românească, în coborâre cu un loc faţă de anul 2014.
Pe primele două poziţii se află Franţa (100.035 unităţi) şi Spania (55.168 unităţi).
Dacia a consemnat o creştere de 15,8% a înmatriculărilor pe piaţa franceză la 11 luni, la 100.759 unităţi, şi o cotă de piaţă de 5,5%.
În luna noiembrie, înregistrările de autoturisme Dacia au urcat puternic, cu 60,4 %, la 8.032 unităţi, iar cota de piaţă a atins 4,9%, în timp ce piaţa a avansat cu 8,5%, potrivit datelor publicate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
La nivel mondial, vânzările Dacia au crescut cu 7,7% în 2015, la un nivel record de 550.920 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor publicate, în ianuarie, de grupul francez Renault.
Dacia a înregistrat o creştere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unităţi în 2014 la 511.510 unităţi.