Opel va prezenta în premieră modelul Karl la salonul auto de la Geneva în martie, iar pâna în vară, va intra şi în showroomuri. E rezultatul unui efort de diversificare a ofertei Opel, dar diversificarea se face în jos, pe segmentul entry-level unde germanii au modelul Corsa şi mini-ul Adam. Noul Karl, însă, e mai mic şi mai ieftin. Sub pragul de 10.000 de euro, Opel nu a mai scos de mult timp ceva pe piaţă iar clienţii care vor un model din clasa mică tind să taie de pe listă maşinile peste preţul psihologic de 10.000 de euro. Or, ce are în acest moment opel în gama mica este peste acest prag.
Prin urmare, va merge către un alt segment. Noul Karl ar putea să fure clienţii care în mod normal s-ar îndrepta catre Citroen C1 sau Hyundai i10. În acelaşi timp, Karl vine să umple golul lăsat de Chevrolet Spark pe piaţa europeană. Grupul mamă al Opel, General Motors, nu va mai vinde marca Chevrolet în Europa începând cu finalul lui 2015.
A devenit tot mai puţin profitabil aici şi încearcă o restructurare a afacerilor. Dar nu vrea să piardă cota de piaţă şi are nevoie de substitute. Şi-a propus să se concentreze pe Opel, dar gama de maşini trebuie să acopere şi oferta de la Chevrolet. Karl ţinteşte exact la clienţii modelului Spark - e mic, practic şi ieftin. La pachet vin şi tehnologii destul de moderne, un sistem de conectare a telefoanelor inteligente dar şi senzori care scanează drumul şi avertizează şoferul dacă depăşeşte neintenţionat banda de circulaţie. Evident, acestea sunt opţiuni care vor duce preţul în sus.
Pentru a ţine preţul jos, Karl va veni iniţial cu un motor de un litru pe benzină, de 75 de cai putere. Nu e oricum gândit sa fie o maşină agilă - e gândit sa umple o nişă a consumatorilor atenţi la eticheta de preţ. Doar că pe aceiaşi consumatori se bazeaza mulţi producători. Opel Karl e poziţionat pe acelaşi segment cu Fiat Panda, Citroen C1, Hyundai i10, Volkswagen Up! şi Picanto de la Kia.