Motorul cu compresie variabilă de la Nissan: consum de diesel și putere de V6

Data publicării:
motor bun infiniti
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Cercetările au durat 20 de ani şi curând ar putea crea cel mai bun motor cu combustie internă construit vreodată. Sunt aşteptările pe care analiştii le au de la motorul cu care Nissan va echipa următorul Infiniti QX50. Doi litri pe benzină şi cu tehnologia compresiei variabile, motorul ar fi la fel de puternic ca un V6, dar cu un consum de combustibil cu 27% mai mic.

Într-un pericol ar fi motorul diesel. Avantajul consumului mic specific celor care folosesc motorina dispare odată cu venirea motorului cu compresie variabilă şi, fiind pe benzină, dispare şi problema emisiilor uriaşe de oxizi de azot, care în cazul Volkswagen depăşeau de 40 de ori limitele legale.

Noul motor dă amestec aer-benzină diferit în funcţie de poziţia pe care pistonul o are în cilindru. În funcţie de modul de conducere, motorul poate oferi fie o putere mai mare, fie o economie de carburant mai mare. Şoferii vor putea controla motorul şi prin două moduri de speciale de condus - sport şi eco.

Motorul va fi prezentat la Paris luna viitoare, iar SUV-ul Infiniti QX50, pe care va fi montat, intră la vânzare în 2018.

Planul Nissan e ca pe viitor motorul să ajungă pe mai multe modele, însă priorităţile ar fi Kadjar şi Qashqai, cred jurnaliştii de la Autoexpress. Japonezii cred că noua tehnologie nu va fi o alternativă doar la diesel ci şi la maşinile electrice.

Totuşi, înaintea Nissan, şi Saab a crezut mult în viitorul motorului cu compresie variabilă şi totuşi nu a reuşit să-l aducă pe piaţă. Suedezii lucrau la proiect la începutul anilor 2000 însă odată ce compania a fost preluată de General Motors, americanii au renunţat la idee din cauza costurilor. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Trump revine și spune că i s-a făcut „scârbă” de Zelenski și că acesta „nu are nicio...
Digi FM
Bella Hadid, picioare parcă interminabile într-o pereche minusculă de pantaloni mulați. Nu a renunțat la...
Pro FM
Unde a plecat Alina Sorescu după ce a divorțat de Alexandru Ciucu. Fanii, val de reacții: „Prima vacanță în...
Film Now
Ethan Hawke critică noua tendință „nebună” de a angaja actori pe baza numărului de urmăritori de pe rețelele...
Adevarul
Povestea lui Mani Gyenes, românul cu patru victorii în Raliul Dakar
Newsweek
Care pensii scad la Mica Recalculare? Dacă ai muncit în aceste condiții pierzi bani EXEMPLU
Digi FM
Kim Kardashian, declarații despre relația cu Kanye West: „Vrem tot ce e mai bun pentru copii!” Rapperul a...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Un câine abandonat într-o parcare a emoționat milioane de oameni. Mesajul pe care îl avea prins de zgardă...
Film Now
"Rambo", între realitate și ficțiune. Adevărul din spatele legendarului personaj interpretat de Sylvester...
UTV
Rux și Opulență, atac dur la adresa lui Mihai Trăistariu: „Ești un penibil și vei rămâne un penibil!”