FOTO www.mercedes-benz.com
Versiunea electrică a modelului Clasa B va fi prezentată în showroom-urile din Germania în 29 noiembrie. Aceasta a fost deja disponibilă în Statele Unite încă din luna iulie.
Mercedes a ales să folosească tehnologia de la Tesla pentru a nu fi nevoită să cheltuiască sume importante pentru dezvoltarea propriei tehnologii, aşa cum s-a întâmplat în cazul BMW.
Varianta electrică a modelului Clasa B cântăreşte cu 200 de kilograme mai mult decât variantele originale pe benzină sau motorină, din cauza bateriei. Maşina poate rula 200 de kilometri la o încărcare şi va fi disponibilă pentru un preţ apropiat celui la care este vândut modelul i3 al BMW, potrivit CEO-ului Daimler, Dieter Zetsche.
În luna noiembrie a anului trecut, BMW a lansat automobilul electric i3, cu caroserie din fibră de carbon, pentru reducerea greutăţii şi eficientizarea consumului. Modelul costă aproximativ 35.000 de euro în Germania şi 41.000 de dolari în Statele Unite.
În octombrie, Daimler a vândut participaţia de 4% pe care o deţinea la Tesla pentru 780 de milioane de dolari, însă a anunţat că va păstra compania americană drept furnizor.
BMW este liderul pieţei auto premium, anul trecut vânzând 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu. Audi a ocupat locul al doilea pe piaţa auto de lux, cu 1,58 de milioane de unităţi comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vândute.