Vânzările mondiale ale constructorului auto german BMW au crescut în luna noiembrie cu 5,9%, până la 177.740 de unităţi, un ritm de peste două ori mai mic decât cel înregistrat de principalul rival, Mercedes-Benz, care ar putea deveni noul lider mondial pe segmentul automobilelor premium, potrivit Reuters, citată de News.ro.
În luna noiembrie, vânzările Mercedes-Benz au crescut cu 12,7%, până la 182.602 unităţi. În primele zece luni ale acestui an, firma cu sediul în Stuttgart a vândut 1,893 milioane de automobile, cu 3,8% mai multe decât BMW.
În 2015, constructorul bavarez a devenit liderul pieţei auto premium, cu 1,91 milioane unităţi vândute, faţă de cele 1,87 milioane de automobile ale Mercedes-Benz.
Grupul german Daimler, din care face parte şi brandul Mercedes-Benz, a obţinut profit şi venituri peste aşteptări în trimestrul al treilea, datorită vânzărilor ridicate de automobile clasa E şi de SUV-uri, dar şi a efectului pozitiv al cursului de schimb valutar.
Astfel, grupul a obţinut un profit net de 2,595 de miliarde de euro în trimestrul al treilea, în creştere de la 2,385 de miliarde de euro în urmă cu un an.
Profitul înainte de dobânzi, taxe şi elemente excepţionale(EBIT) a avansat cu 10%, la 4 miliarde de euro. Veniturile grupului au crescut cu 4% comparativ cu intervalul similar al anului trecut, la 38,6 miliarde de euro.