Târgul de electronice CES de la Las Vegas a devenit în ultimii ani şi un salon auto, iar această ediţie nu face excepţie. Toyota a venit cu un concept de maşină care adună informaţii despre şofer şi interacţionează cu acesta prin intermediul inteligenţei artificiale. Iar Chrysler a prezentat un monovolum electric spectaculos.
Toyota Concept-i reprezintă viziunea japonezilor despre maşinile din 2030. Partea cea mai importantă este că toate butoanele sunt înlocuite cu un asistent virtual, care îi va monitoriza şi îi va ajuta pe şofer şi pe pasager. Interacţiunile sunt vocale, după modelul sistemului Siri de pe iPhone-uri. Maşina are şi un mod autonom, dar inginerii companiei japoneze spun că nu se pierde nimic din plăcerea condusului: „Este un vehicul care creşte o dată cu tine. Cu cât conduci mai mult, cu atât Yui (n.red.: asistentul virtual) devine mai deştept. Învaţă să-ţi anticipeze nevoile. Maşina şi şoferul devin o echipă”.
La rândul său, Chrysler a prezentat Portal, concept de monovolum electric care pune accent pe experienţa de la bord. Înăuntru este inclusă o cameră de selfie, iar toți cei cinci pasageri şi şoferul vor putea intra în cadru. În plus, sistemele electronice identifică fața și vocea proprietarului, aşa că furtul ar deveni aproape imposibil. Nu putea lipsi nici posibilitatea de condus autonom.
Antuan Goodwin, reporter CNET Roadshow: O dată ce treci de uşi şi ajungi în habitaclu, descoperi că întreg interiorul e adaptabil. Totul, de la culoare, la configuraţia scaunelor poate fi personalizat şi schimbat de către şofer. Nimic nu e fix, în afară de bord.
În schimb, coreenii de la Hyundai au prezentat două concepte cât se poate de reale. Unul dintre ele este o variantă a hibridului Ioniq ce se poate conduce singură şi despre care coreenii spun că este primul vehicul autonom accesibil. A doua inovaţie Hyundai este integrarea maşinii cu asistentul virtual Google Home, ceea ce înseamnă că automobilul devine parte a casei inteligente.