FOTO: Mediafax Foto
În 2014 au fost 25.700 de victime în accidente rutiere în UE, iar sistemul eCall ar putea reduce aceste cifre cu până la 10% pe an, arată un comunicat transmis de biroul de presă al Parlamentului European.
„Integrarea sistemului eCall bazat pe tehnologia 112 în întreaga Uniune va contribui la creșterea siguranței rutiere în toate cele 28 de state membre. Parlamentul European a subliniat mereu că prioritatea este reducerea numărului de victime și a gravității rănilor. eCall ca serviciu public, gratuit pentru toți cetățenii, indiferent de tipul de mașină sau de prețul de achiziție, va contribui la acest obiectiv comun”, a spus raportorul Olga Sehnalová.
Sistemul eCall din mașini utilizează tehnologia apelului de urgență 112 pentru a alerta automat serviciile de salvare în cazul unor accidente grave. Astfel, echipele de salvare vor putea decide imediat tipul și dimensiunea operațiunii de salvare necesare și vor putea ajunge mai repede la accident, salvând mai multe vieți și reducând gravitatea rănilor. Costurile blocajelor de trafic ar fi, de asemenea, reduse.
Protecția datelor: mașinile nu vor fi urmărite
Deputații au întărit clauza legislativă privind protecția datelor pentru a împiedica urmărirea autovehiculului cu sistem integrat eCall înainte de producerea accidentului. Conform noilor norme, apelul automat va oferi serviciilor de salvare doar date minime de bază, cum ar fi tipul mașinii, carburantului, ora accidentului, locația exactă și numărul pasagerilor.
Normele precizează că datele strânse prin sistemul eCall de centrele de urgență sau de furnizorii lor de servicii nu trebuie transferate către terțe părți fără consimțământul explicit al persoanei respective.
Producătorii vor fi obligați să se asigure că tehnologia eCall permite ștergerea completă și permanentă a datelor colectate.
Termen: primăvara anului 2018
Toate modelele noi de mașini de pasageri și vehicule comerciale ușoare vor fi echipate cu sistemele eCall din 31 martie 2018. Deputații au inclus, de asemenea, obligația pentru Comisia Europeană de a evalua, trei ani mai târziu, dacă aceste echipamente ar trebui incluse și în alte tipuri de autovehicule, cum ar fi autobuzele, autocarele sau camioanele.
Aceste reguli noi stabilesc obligații pentru producătorii de mașini. În iunie 2014, un set separat de reguli a intrat în vigoare prin care statele membre sunt obligate să creeze, până la 1 octombrie 2017, infrastructura necesară funcționării sistemelor eCall.
Ce urmează
Votul din Parlament încheie procedura legislativă UE. Regulamentul va intra în vigoare la 20 de zile după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.