Mașinile electrice și hibride sunt pe val: creșteri masive în perioada ianuarie-septembrie

Data publicării:
2019 - Essais presse Nouvelle Renault ZOE en Sardaigne
Sursa foto: Renault Press/Jean-Brice LEMAL

Piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 32,3% în perioada ianuarie-septembrie, însă vânzările de autoturisme "verzi" şi-au continuat trendul ascendent, cu un salt de 8,6%, reiese din datele publicate, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA).

La capitolul autoturismelor electrice 100%, hibride plug-in şi hibride, după primele nouă luni ale anului, se înregistrează un volum în creştere de 8,6%, comparativ cu perioada similară din 2019. Pe subcategorii, vânzările de autoturisme full electrice au crescut 40,8%, în timp ce maşinile hibride plug-in înregistrează un salt de 141,3%, la nivel comparativ, scrie Agerpres.

Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (nu sunt incluse aici cele mild hibrid) consemnează, după primele nouă luni, o evoluţie negativă (-8,2%).

Preferinţele românilor pentru mărcile electrice (100% şi hibride plug-in), care sunt stimulate prin Programul "Rabla Plus", au în prim plan Renault (360 unităţi), Skoda (329), Volkswagen (204), Hyundai (186) şi BMW (170).

Editor : V.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri